شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: رییس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته معتقد است برای واقعی شدن قیمت آب و برق، سالانه باید حداقل پنج درصد بیشتر از نرخ تورم، قیمت‌ آب و برق افزایش یابد.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ احتمال افزایش قیمت آب و صحبت‌های مسئولان وزارت نیرو در خصوص ضرورت افزایش تعرفه آب گفت: در خصوص افزایش قیمت آب و برق، مجلس شورای اسلامی پیش از این برنامه‌ای را به تصویب رسانده بود تا قیمت‌ها در یک برنامه سه ساله به سمت واقعی شدن حرکت کند اما به دلیل مواجه شدن با تحریم‌های اقتصادی و همچنین افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت آب و برق متوقف ماند.
کد خبر: ۱۴۶۳۶
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: رییس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته معتقد است برای واقعی شدن قیمت آب و برق، سالانه باید حداقل پنج درصد بیشتر از نرخ تورم، قیمت‌ آب و برق افزایش یابد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ احتمال افزایش قیمت آب و صحبت‌های مسئولان وزارت نیرو در خصوص ضرورت افزایش تعرفه آب گفت: در خصوص افزایش قیمت آب و برق، مجلس شورای اسلامی پیش از این برنامه‌ای را به تصویب رسانده بود تا قیمت‌ها در یک برنامه سه ساله به سمت واقعی شدن حرکت کند اما به دلیل مواجه شدن با تحریم‌های اقتصادی و همچنین افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت آب و برق متوقف ماند.

\n\n

وی یادآور شد: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، اتاق بازرگانی این پیشنهاد را مطرح کرد که افزایش قیمت آب و برق با شیب ملایم‌تری و در یک برنامه سه تا هفت ساله و با شیب پنج تا 10 درصدی بالای تورم سالانه افزایش یابد.

\n\n

نایب رییس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت باید سالانه تعرفه آب و برق را افزایش دهد، تصریح کرد: قیمت آب و برق حداقل باید هر سال به اندازه نرخ تورم افزایش یابد، چراکه اگر این افزایش صورت نگیرد دولت در حوزه سرمایه‌گذاری با مشکل روبرو می‌شود و نمی‌تواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. در واقع به دلیل اینکه دچار کسری بودجه نشود، باید سالانه قیمت آب و برق را با شیب حداقل معادل تورم افزایش دهد. البته در نهایت برای واقعی شدن قیمت آب و برق باید شیب افزایش قیمت حداقل پنج درصد بالاتر از نرخ تورم باشد.

\n\n

پارسا افزایش تعرفه آب را در صرفه‌جویی اقدامی موثری دانست و ادامه داد: افزایش قیمت‌ آب به نفع مردم است. برای اینکه در آینده با خشکسالی مواجه نشویم باید در قیمت آب تجدید‌نظر شود تا مصرف نیز کنترل شود. از سوی دیگر واقعی شدن قیمت‌ آب برای بخش کشاورزی بسیار موثر است، چراکه مجبور می‌شویم از به سمت کشاورزی گلخانه‌ای برویم و از منابع آبی که در اختیار بخش کشاورزی است حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

\n\n

نایب رییس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره‌ گفته معاون وزیر نیرو مبنی بر اینکه افزایش تعرفه آب برای مشترکینی است که مصرف بیش از حد استاندارد داشته باشند، عنوان کرد: این اقدامی است که حتما باید در افزایش تعرفه آب لحاظ شود، چراکه اگر قرار باشد برای همه مشترکین به یک میزان قیمت‌ها افزایش یابد،‌ عدالت رعایت نمی‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر