يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام‌جمعه بردخون بابیان اینکه کشاورزان بردخونی به دلیل خسارت ناشی از توفان به محصولات کشاورزی خود در نگرانی و ناراحتی شدید به سرمی‌برند، خواستار توجه ویژه مسئولان به وضعیت کشاورزان بردخونی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در جمع مسئولان بردخون اظهار داشت: براثر بارندگی‌های اخیر بیشتر کشاورزان بردخون دچار خسارات سنگین شده‌اند و توجه مسئولان به وضعیت این قشر پرتلاش ضروری است.
کد خبر: ۱۴۶۷۰
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: امام‌جمعه بردخون بابیان اینکه کشاورزان بردخونی به دلیل خسارت ناشی از توفان به محصولات کشاورزی خود در نگرانی و ناراحتی شدید به سرمی‌برند، خواستار توجه ویژه مسئولان به وضعیت کشاورزان بردخونی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در جمع مسئولان بردخون اظهار داشت: براثر بارندگی‌های اخیر بیشتر کشاورزان بردخون دچار خسارات سنگین شده‌اند و توجه مسئولان به وضعیت این قشر پرتلاش ضروری است.

\n\n

وی افزود: کشاورزان از خردادماه کار کشت محصول گوجه‌فرنگی را آغاز و در گرمای طاقت‌فرسای جنوب مقدمات کار را فراهم کرده‌اند و در این زمان که مشغول کاشت نهال گوجه‌فرنگی بودند براثر بارندگی، تگرگ همراه با طوفان همه محصول آن‌ها نابود شد و اکنون چشم‌انتظار یاری مسئولان هستند.

\n\n

رکنی حسینی بابیان اینکه کشاورزان بردخونی در نگرانی و ناراحتی شدید به سر می‌برند و پس از خداوند بزرگ امیدشان به مسئولان است که امیدواریم مسئولان بخش، شهرستان، استان و ستاد مدیریت بحران استان با شناسایی و تخمین خسارات وارده برای جبران بخشی از این خسارات برنامه‌ریزی کنند.

\n\n

امام‌جمعه بردخون ادامه داد: سال گذشته کشاورزان منطقه به دلیل افت قیمت و عدم فروش محصول گوجه‌فرنگی زیان بسیاری دیدند و پول بخشی از محصول که توسط تعاونی‌ها خریداری شد نیز تاکنون به آن‌ها پرداخت‌ نشده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم بردخون از این طریق امرار معاش می‌کنند، گفت: بسیاری از کشاورزان اقدام به اخذ وام از بانک‌ها کرده‌اند که انتظار می‌رود برای تمدید آن تلاش شود و برای حمایت از کشاورزان تسهیلاتی کم‌بهره در اختیار آنها قرار گیرد.

\n\n

رکنی حسینی بر توجه خاص مسئولان به‌ویژه نمایندگان استان به وضعیت کشاورزان تاکید کرد و از مسئولان استان و شهرستان و ستاد بحران خواست برای بازدید و انعکاس مشکلات و خسارات کشاورزان اقدام کنند.

\n\n

یادآور می‌شود براثر بارندگی و بارش تگرگ همراه با طوفان شدید پنجشنبه گذشته بسیاری از محصولات کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و روستایی، منازل مسکونی و اماکن اداری، آموزشی و ورزشی شهرهایی از استان بوشهر دچار خسارت شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر