شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: دولت تدبیر و امید به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای به بخش موسیقی دارد.
کد خبر: ۱۴۷۴۴
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: دولت تدبیر و امید به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای به بخش موسیقی دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رضا صادقی چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری کنسرت خود در شهر شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شرایط کنونی مردم به ویژه جوانان ما درک مناسبی از موسیقی دارند لذا هنرمندان باید برای ارائه کارهای بهتر در این عرصه وقت بگذارند و وقت گذاشتن برای تهیه آثار فاخر دلیل دیر آمدن آلبوم ها به بازار است.
\nوی با بیان اینکه برای ارائه یک کار خوب و فاخر نیازمند همکاری بخش های مختلف هستیم، افزود: محدودیت ها در عرصه موسیقی کشور باعث می شود فرهنگ شنیداری ما و موسیقی به ویژه موسیقی پاپ در جامعه رشد نکند و کارهای گسترده ارائه نشود.
\nصادقی اظهار کرد: با وجود این محدودیت ها گروه های مختلف موسیقی فعالیت های ویژه ای را ارائه می دهند اما موسیقی پاپ نتوانسته جایگاه و رشد واقعی خود را داشته باشد.
\nوی اضافه کرد: شرایط هنری در کشور ما ایده آل نیست به همین دلیل ورودی و خروجی فعالیت ها در عرصه موسیقی در کشور بسیار محدود است.
\nوی با اشاره به صدور مجوزهای موسیقی ادامه داد: در حدود سه سال اخیر مجوز، یکی از پیش پا افتاده ترین مباحث در عرصه موسیقی است.

\n\n

\n\n

*** لغو کنسرت ها دلایل مختلفی دارد
\nصادقی با اشاره به لغو کنسرت های موسیقی در نقاط مختلف کشور ادامه داد: موسیقی در کشور ما یک جمع شاد بسیار موقر (با وقار) است اما در کنار این حرکت ماندگار اتفاقات حاشیه ای نیز وجود دارد.
\nوی بیان کرد: دلایل مختلف و نگاه های متفاوتی در لغو کنسرت ها دخیل بوده است و در این میان هنرمندانی هستند که با زیرکی بسیار تمام حرمت های موسیقی را نگه می دارند و بهانه دست کسی نمی دهند و موسیقی را به عنوان یک اتفاق فرهنگی دنبال می کنند.
\nصادقی با بیان اینکه حاشیه های موسیقی بسیار زیاد است اما تلاش می کنم بیش از حواشی به اصل موسیقی بپردازم، گفت: حجم اجرای کنسرت ها در دو سال اخیر در کشور بسیار زیاد بوده است که امیدوارم فرهنگ پذیرش کنسرت در مردم ما بیشتر از گذشته شود.

\n\n

*** موسیقی یا موسیخی
\nوی گفت: موسیقی با موسیخی تفاوت های زیادی دارد و موسیقی درک و فهم مناسب از موسیقی با یک محتوای غنی است که در عشق معنا می شود اما موسیخی به معنای عدم فهم و درک صحیح از موسیقی است.
\nصادقی اظهار کرد: جوانان فعال در عرصه موسیقی کشور نباید به این فکر کنند که با ارائه یک آهنگ سر و صدایی به پا کنند یا بترکانند زیرا این جمله و تفکر بد و اشتباه است که به موسیقی ضربه می زند.
\nوی اضافه کرد: فهم اشتباه از موسیقی برای لحظه به موسیقی ضربه می زند و این درحالی است که مردم و جوانان ما اهل ادبیات موسیقیایی هستند و با اتفاقات یک باره و سر و صداهای آنی فهم موسیقی در جامعه ما کم می شود.
\n*** بازی در فیلم تنها یک تجربه بدون تکرار است
\nوی افزود: در سالهای گذشته بسیار علاقمند به بازی در فیلم بودم و فیلم بازی کردن تنها برای من یک تجربه قشنگ و خوب بود که آن را تکرار نمی کنم.
\nصادقی بیان کرد: برای یک مدت زمان به عنوان مهمان در سینما حضور داشتم که این حضور لذت بخش هیچ گاه نمی تواند دائمی و ادامه دار باشد.
\n*** برای اجرای کنسرت در شیراز حسرت داشتم
\nاین خواننده پاپ کشورمان بیان کرد: شیراز یکی از شهرهای مورد علاقه من است که همیشه برای اجرای کنسرت در این شهر حسرت داشتم.
\nوی افزود: شیراز یک شهر ویژه و منحصر به فرد است و برگزاری کنسرت در این شهر ویژه و موفق است زیرا هنر در لایه های مختلف این شهر جاری است.
\nصادقی بیان کرد: بدون اغراق می گویم که به شهر شیراز برای اجرای کنسرت نمی آیم بلکه به اینجا می آیم تا باتری انرژی خود را شارژ کنم زیرا انرژی های مردم در این شهر صادق و روراست است.
\nوی با بیان اینکه حضور در شهر شیراز برای من یک افتخار است، اظهار کرد: شیراز جز شهرهایی است که احساس واقعی در بین مردم در جریان است و من انرژی مردم این شهر را به مناطق دیگر کشور می برم.
\nوی اضافه کرد: مردم شیراز به لحاظ فرهنگ و شعور در حد بسیار بالایی هستند و یکی از مزیت های کنسرت شیراز نسبت به سایر کنسرت ها در کشور، نگاه های مردم به روی صحنه و فضاسازی برای مردم بود.
\nصادقی ادامه داد: فهم شادی مردم شیراز یک نعمت بزرگ است که دوست دارم در شهر شیراز زندگی کنم.
\nوی در بخش دیگری بیان کرد: قرار بود با همکاری شهاب رمضان و عماد طالب زاده دیگر خوانندگان کشورمان آهنگی را برای سرطانی ها بخوانم اما متاسفانه تاکنون این موضوع به دلیل کارهای فراوان، مسکوت مانده است.
\nوی گفت: تهیه آهنگ برای سرطانی ها فعلا اجرا نمی شود اما به طور حتم اجرا خواهیم کرد و به خاطر قول هایی که به مردم می دهم و اجرا نمی شود شرمنده مردم هستم و از مردم عذرخواهی می کنم.
\nکنسرت رضا صادقی به مدت سه شب در شهر شیراز در حال اجراست که با استقبال مردم روبرو شد.
\n**خواننده موسیقی پاپ کشورمان: هواداران با من حرکت کنند
\nصادقی با اشاره به اینکه دوست ندارم کارهایی که ارایه می کنم مانند هم باشند زیرا هر کدام خاصیت و ویژگی های خاصی دارند، افزود: انتظار دارم هوادارانم هم با من حرکت کنند و بر روی یک آهنگ نمانند.
\nوی افزود: آهنگ های من خاطرات زیبا و خوشی را برای مردم رقم زده است که این یک موفقیت برای من است اما در تهیه آلبوم ها و آهنگ ها نگاه متفاوتی را دنبال می کنم و هر کار رنگ و بوی ویژه خود را دارد.
\nصادقی با اشاره به آلبوم ' فقط گوش کن' که اسفندماه گذشته روانه بازار شده اظهار کرد: این آلبوم در قالب جدیدی به هوادارانم ارائه شد که با ارائه این آلبوم به دنبال اجذب هواداران جدید بودم که با موفقیت و استقبال مردم روبرو شد.
\nاین خواننده موسیقی پاپ کشورمان اضافه کرد: در کارهای تولید شده اخیر از جمله آلبوم' فقط گوش کن' مشاوره های زیادی داشتم اما به دنبال تنوع ساختاری بودیم که امیدوارم در کارهایی که تولید می کنم شاهد این تنوع باشم.
\nوی ادامه داد: با انتشار این آلبوم در کمتر از یک سال شاهد جذب افراد جدید با نگاه های متفاوت به موسیقی در جمع هواداران خود شدم.
\nصادقی ادامه داد: بابت خواندن آهنگی با عنوان 'اون حلقه که تو دستته طناب اعدام منه' از مردم عذرخواهی می کنم و قرار نیست دیگر تلخ بخوانم اما برخی عشق ها ناگریز غم و سوز دارد.
\nاو با اشاره به اعلام فراخوان اعلام شده برای بهترین تنظیم برای آهنگ 'روم نمیشه' از سوی مردم افزود: برای تنظیم این آهنگ فراخوانی اعلام شد که تاکنون تنظیمی برای این آهنگ انتخاب نشده است زیرا تنظیم های دریافت شده برای این آهنگ مناسب نبوده است.
\nصادقی با بیان اینکه موسیقی جنوب محتوای غنی دارد گفت: موسیقی من زاییده شهری محروم از اطلاعات موسیقی است و بزرگترین الگوی موسیقی من دریا و آرامش دریا بود که آرامش زیادی به من داد.
\n*** اجرای کنسرت آنپلاک در کشور 
\nخواننده موسیقی پاپ کشورمان افزود: در تدارک هستم به زودی کنسرت آنپلاک (اجرای یک نوازنده و یک خواننده به صورت زنده) را با مدل کنسرت ویژه ای در کشور اجرا کنم.
\nصادقی بیان کرد: تلاش می کنم این کنسرت را در شهر شیراز نیز اجرا کنم.
\n*** موسیقی کلاسیک را دنبال می کنم
\nوی اظهار کرد: به ارائه کار در حوزه موسیقی کلاسیک علاقمندم و موسیقی تلفیقی پاپ و کلاسیک را دنبال می کنم که آهنگ 'عاشق شدم' در آلبوم فقط گوش کن یکی از انواع این کار است.
\nوی اضافه کرد: تغییر فضای کار از بخش پاپ به کلاسیک بسیار حساس و ظریف است که آن را با ظرافت دنبال می کنم و نمی خواهم هوادارانم در تعجب کنند.
\nصادقی ادامه داد: این تلفیق موسیقی و ارائه کار با این سبک موسیقی را کم کم دنبال و ارائه می کنم.
\nوی اظهار کرد: در مدت زمانی به دلیل اتفاقات بین من و شرکت پخش کننده بسیاری از آهنگ های قدیمی را اجرا نمی کردم اما این آهنگ ها بخش قابل توجهی از خاطرات من است که بعد از ماه محرم و صفر امسال دوباره این آهنگ های قدیمی را اجرا می کنم.
\nوی با بیان اینکه تلاش می کنم در روی صحنه موسیقی فاخری ارائه کنم، گفت: تسلط بر روی صحنه و در موسیقی مدیون سلامت موسیقی گروه موسیقی سپاه پوشان هستم که باعث شده تمرکز من برروی خواندن و اجرا باشد.
\nصادقی افزود: موسیقی اعتقادی و مذهبی بنا به فکر انسان حاصل می شود و تمایل دارم آلبوم موسیقی مذهبی ارائه کنم اما انجام این مهم نیازمند حمایت ویژه و شرایط مناسب است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر