دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جمهور آمریکا از دانش آموز مسلمانی که پس از ساخت کاردستی "ساعت دیجیتالی"، به خطا توسط پلیس بازداشت شد، برای حضور در کاخ سفید دعوت کرد. \n \nبه گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا یک نوجوان مسلمان را بازداشت کرد. این دانش آموز یک ساعت دست ساز را به عنوان کاردستی به مدرسه برده بود اما پلیس گمان برد این بمب ساعتی است به همین دلیل او را بازداشت و تحت بازجویی قرار داده بود.\n\nاین دانش آموز این ساعت دیجیتالی را به عنوان کاردستی درس علوم برای مدرسه درست کرده بود.  
کد خبر: ۱۴۷۸۵
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: رئیس جمهور آمریکا از دانش آموز مسلمانی که پس از ساخت کاردستی "ساعت دیجیتالی"، به خطا توسط پلیس بازداشت شد، برای حضور در کاخ سفید دعوت کرد. 
\n 
\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا یک نوجوان مسلمان را بازداشت کرد. این دانش آموز یک ساعت دست ساز را به عنوان کاردستی به مدرسه برده بود اما پلیس گمان برد این بمب ساعتی است به همین دلیل او را بازداشت و تحت بازجویی قرار داده بود.

\n\n

این دانش آموز این ساعت دیجیتالی را به عنوان کاردستی درس علوم برای مدرسه درست کرده بود.  

\n\n

 کاردستی

\n\n

"احمد محمد" دانش آموز مسلمان و سودانی تبار آمریکایی، ساعت دست ساز خود را به مدرسه آورد تا آن را به معلم علوم نشان دهد اما همزمان معلم دیگری با مشاهده این ساعت، گمان کرد این یک بمب است. به همین دلیل با پلیس تماس گرفت و نیروهای امنیتی در مدرسه، دانش آموز را دست بسته بازداشت می کنند. 

\n\n

"احمد محمد" دانش آموز کلاس سوم روز دوشنبه گذشته با خود دستگاهی را به مدرسه آورد که از یک صفحه و یک دایره الکترونیکی تشکیل شده بود و گفت می خواهد آن را به استاد علوم نشان دهد.
\n 
\nدر واکنش به این موضوع شمار زیادی از کاربران اینترنتی با حمایت از این دانش آموز مسلمان آمریکایی، از پلیس به دلیل این اقدام انتقاد کردند و اسلام ستیزی را عامل این بازداشت دانستند. 
\n 
\nساعت دیجیتالی دست ساز احمد محمد دانش آموز مسلمان آمریکایی 

\n\n

کاردستی

\n\n

\nباراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نوشتن متنی در صفحه این دانش آموزان مسلمان در توئیتر او را به کاخ سفید دعوت کرد. 
\n اوباما بر روی حساب شخصی خود در توییتر نوشت: "ساعت زیبایی است احمد. آیا می خواهی آن را به کاخ سفید بیاوری؟" 
\n 
\nبازداشت نوجوان مسلمان توسط پلیس تگزاس، باعث جنجال زیادی در اینترنت شد. کاربران آن را مغرضانه و دلیلی بر اسلام هراسی در جامعه آمریکا دانستند. آنها می گویند اگر اسم این دانش آموز، اسم اسلامی نبود او بازداشت نمی شد. 
\n 
\nاوباما بر روی حساب شخصی خود در توییتر اضافه کرد: "باید کودکان را تشویق کنیم تا دوستدار دانش شوند. این مساله آمریکا را بزرگ خواهد کرد." 
\n 
\nپسر نوجوان در مصاحبه با روزنامه "دالاس مورنینگ" گفت: "مدیر و تعدادی از نیروهای پلیس مرا به اتاقی برده و مورد بازجویی قرار دادند، 5 پلیس از من بازجویی و تبلت و اختراع ام را مصادره کردند." 

\n\n

کاردستی

\n\n

وی در ادامه افزود: "مرا به مرکز بازداشت نوجوانان فرستادند، آنجا مورد بازرسی قرار گرفتم و اثر انگشتم را ثبت کردند و از من عکس گرفتند." 
\n 
\nاین دانش آموز در که در منطقه ایروینگ در نزدیکی دالاس زندگی می کند، تاکید کرد در حین بازجویی به وی اجازه ندادند با والدینش تماس بگیرد و بعد از اینکه آزاد شد نیز به مدت سه روز حق ورود به مدرسه نداشت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر