دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: استان بوشهر برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از تغییرات جوی آماده شود...
کد خبر: ۱۴۸۲۰
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: استان بوشهر برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از تغییرات جوی آماده شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، قاسم قائدی در نشست هماهنگی برنامه‌های مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه های مهمی که در دستور کار داریم حفظ آمادگی كامل واحدهای عملیاتی و امدادی برای فعالیت مناسب در هنگام بروز بحران‌ها و خطرات است.

\n\n

وی بر لزوم تلاش برای افزایش ضریب ایمنی بخش‌های آسیب‌پذیر تاکید کرد و ادامه داد: این آمادگی‌ها باید در بخش‌های کشاورزی، تاسیسات، زیربناها و . . . صورت گیرد تا شاهد کاهش آثار تخریبی و زیان های احتمالی باشیم.

\n\n

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر اضافه کرد: باید قبل از شروع فصل بارندگی نسبت به تخلیه و پاک‌سازی فوری نخاله‌های موجود در مسیل رودخانه‌های فصلی و سواحل و مجاری دفع آب و فاضلاب اقدام شود.

\n\n

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند شهری و روستایی در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی افزود: به منظور پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر، باید كانال‌های دفع آب‌های سطحی، دهانه پل‌های درون و برون‌شهری لایروبی شوند.

\n\n

به نوشته ی مهر، قائدی همچنین بر لزوم هرس درختان در معابر تاکید کرد و گفت: باید توجه جدی به اطلاعیه‌های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران صورت بگیرد تا شاهد کاهش خطرات و حوادث و خسارت‌ها باشیم.

\n\n

وی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر وضعیت نقاط حادثه‌خیز و اماکنی که ممکن است خطر‌آفرین باشند، اضافه کرد: در هنگام وقوع حوادث نیز باید گزارشات به صورت دقیق و در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر