دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: نخستین عامل مرگ‌ومیر در شهرستان تنگستان، بیماری‌های قلبی و عروقی است.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالمناف جهانگرد صبح امروز در شورای سلامت تنگستان افزود: هرسال حدود 17 میلیون مرگ در سراسر جهان براثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد که اغلب با پرداختن به عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی مانند تغذیه مناسب، مصرف نکردن دخانیات و افزایش فعالیت بدنی و ورزش قابل‌ پیشگیری هستند.
کد خبر: ۱۴۸۶۹
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: نخستین عامل مرگ‌ومیر در شهرستان تنگستان، بیماری‌های قلبی و عروقی است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالمناف جهانگرد صبح امروز در شورای سلامت تنگستان افزود: هرسال حدود 17 میلیون مرگ در سراسر جهان براثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد که اغلب با پرداختن به عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی مانند تغذیه مناسب، مصرف نکردن دخانیات و افزایش فعالیت بدنی و ورزش قابل‌ پیشگیری هستند.

\n\n

جهانگرد گفت: اصلاح شیوه زندگی و استفاده از روش‌های سالم تغذیه می‌تواند از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند.

\n\n

وی تأکید کرد: یکشنبه آخر ماه سپتامبر هر سال به‌عنوان روز جهانی قلب نام‌گذاری شده است که شعار امسال با عنوان قلب سالم اولویتی برای همه‌کس و همه‌جا نام‌گذاری شده است تا بار دیگر توجه جوامع را به بیماری‌های قلبی عروقی و راه‌های پیشگیری از آن جلب کند.

\n\n

جهانگرد تصریح کرد: اولین عامل مرگ‌ومیر ناشی در شهرستان تنگستان، بیماری‌های قلبی و عروقی است و باید مردم را تشویق به انجام کارهایی از جمله استفاده از رژیم‌های غذایی کم‌خطر شامل استفاده از غذاهای کم‌چرب، کم‌نمک، محدود نمودن مصرف شکر، عدم استعمال دخانیات و نیز افزایش فعالیت بدنی و ورزش کرد.

\n\n

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع امسال روز جهانی قلب به محیط زندگی دوستدار قلب سالم اختصاص داده‌ شده، باید کاری کنیم که محیط‌های خانه، محل کار و جامعه دوستدار قلب سالم باشند و شرایطی فراهم شود تا عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی عروقی در آنها به حداقل برسد.
\nمنبع: فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر