شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ رییس اداره صنعت، معدن وتجارت دشتستان عنوان کرد؛
فکرشهر: قائدی پیرامون استفاده از جوهر قند در نانوایی ها گفت: بازرسان ما به جد پیگیر این مسئله هستند و الان به جرات می توانم بگویم ...
کد خبر: ۱۵۱۴۷
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: نشست خبری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روز دوشنبه، 6 مهرماه، نشست خبری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در برازجان برگزار شد.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در ابتدای جلسه گفت: پس از ادغام اداره بازرگانی و صنعت و معدن هنوز تفویض اختیار به طور کامل انجام نشده و پرسنل لازم نیز در اختیار این اداره قرار نگرفته است.

\n\n

\n\n

شهسوار قائدی ادامه داد: طی یکسال گذشته از حضور من در این اداره سعی کرده ایم حوزه ی بازرسی را تقویت کرده و این مهم را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

\n\n

وی افزود: کار اصلی ما مبارزه با گران فروشی است و نه گرانی که این دو با یکدیگر متفاوت است.

\n\n

قائدی اضافه کرد: نزدیک به 30 هزار بازرسی از اصناف شهرستان انجام گرفته است که منجر به تشکیل 1023 پرونده تخلف گردیده و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان اعلام داشت: کمترین جرم تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و بیشترین آن ها مربوط به کم فروشی در خبازی ها می باشد که در 970 بازرسی صورت گرفته 145 پرونده تخلف تشکیل شده است.

\n\n

قائدی پیرامون استفاده از جوهر قند در نانوایی ها گفت: بازرسان ما به جد پیگیر این مسئله هستند و الان به جرات می توانم بگویم نه اینکه 100 درصد از بین رفته است اما بعید می بینم دیگر استفاده شود.

\n\n

وی با اعلام این که 200 واحد خبازی در شهرستان فعالیت می کنند که 80 واحد آن در برازجان هستند، اضافه کرد: بازرسی ها کماکان ادامه خواهد داشت و اگر تخلفی دیده شود ما سهمیه آرد را قطع می کنیم و شبکه بهداشت نیز آن واحد را تعطیل خواهد کرد.

\n\n

قائدی پیرامون نرخ گذاری اجناس گفت: نرخ گذاری اصناف به سه روش انجام می گیرد.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان افزود: اولین روش این است که صنف نرخی می دهد و در کمیسیون مطرح می شود که پس از تائید اجرا می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: روش های دیگر از طریق خود اصناف با حضور نماینده اداره ما است و سوم نیز تعیین قیمت با نظر خود اتحادیه می باشد.

\n\n

قائدی ادامه داد: 158 واحد صنعتی در دشتستان دارریم که 103 واحد فعال و 55 واحد نیز غیرفعال هستند و واحدهای فعال 2193 نفر به مشغول به کار کرده اند.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در توضیح معادنی که در حاشیه رودخانه هستند و به محیط زیست آسیب می رسانند گفت: این معادن پروانه برداشت و کار خود را از آب منطقه ای استان اخذ می کنند و می نمی توانیم زیاد به این مورد ورود نمائیم.

\n\n

قائدی عنوان داشت: خدمات ویژه ای برای خانواده ایثارگران در نظر گرفه شده که تاکنون 120 مورد از این بند استفاده کرده اند.

\n\n

این مسئول ادامه داد: خانواده های ایثارگران می توانند با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران و گرفتن معرفی نامه از آن ارگان، به ما مراجعه کنند و پروانه کسب کاملا رایگان دریافت نمایند.

\n\n

قائدی پیرامون انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر اعلام داشت: چهار صنف تعمیرکار، فلزکار، مصالح ساختمانی و درودگری جزو مشاغلی هستند که باید به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

\n\n

وی ادامه داد: طی سال های پیش قرار بود این صنوف به مکانی در خروجی شهید گنجی انتقال پیدا کنند اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت این امر میسر نگردید.

\n\n

قائدی اضافه کرد: شهرداری مسئول برخورد با مشاغل آلاینده است و برای انتقال یک حرکت جمعی نیاز است و به فرمانداری اعلام کرده ام که به محض آماده نمودن زیرساخت من سریعا این چهار صنف را انتقال خواهم داد.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان افزود: قرار است جلسه ای در همین خصوص با حضور فرماندار تشکیل شده و فکری اساسی برای این مورد صورت گیرد و اگر دستگاه یا ارگانی همکاری نکرد ما این مطلب را به اطلاع رسانه ها و مردم خواهیم رساند.

\n\n

وی ادامه داد: البته محلی که قرار است تعیین گردد باید زمینی باشد که برای مردم به عنوان مراجعین نیز در دسترس بوده و آن ها را دچار مشکل نکند.

\n\n

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در این نشست عنوان داشت: طی یک سال گذشته 650 مورد تماس مردمی و گزارش تخلف داشته ایم که روند عادی ان ها پیگیری شده است.

\n\n

قائدی در پایان گفت: سامانه ی گویا 124 به صورت 24 ساعته در اختیار همشهریان و هم استانی های عزیز می باشد که می توانند تخلفات صنفی، کم فروشی، گران فروشی و ... را به ما اطلاع دهند و ظرف چند ساعت یا نهایتا یک روز شکایت و گزارش تخلف آن ها پیگیری شده و نتیجه اعلام می شود.

\n\n

 

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر