سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارگاه آموزشی مضرات مواد دخانی (قلیان)، با حضور داوطلبین NGO و رابطین اجتماعی بهزستی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار گردید.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداست و درمان دشتستان، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای ستاد شهرستان در این آیین گفت: با نظارت نیروهای بهداشتی در هیچ یک از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تحت پوشش در این شهرستان ،قلیان عرضه نمی شود .\n\nاین مقام مسئول تکید کرد ،باید مصرف قلیان به عملی زشت و ناپسند در جامعه تبدیل شود و این فرهنگ سازی در خانواده ها آغاز خواهد شد .
کد خبر: ۱۵۱۵۴
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: کارگاه آموزشی مضرات مواد دخانی (قلیان)، با حضور داوطلبین NGO و رابطین اجتماعی بهزستی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداست و درمان دشتستان، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای ستاد شهرستان در این آیین گفت: با نظارت نیروهای بهداشتی در هیچ یک از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تحت پوشش در این شهرستان ،قلیان عرضه نمی شود .

\n\n

این مقام مسئول تکید کرد ،باید مصرف قلیان به عملی زشت و ناپسند در جامعه تبدیل شود و این فرهنگ سازی در خانواده ها آغاز خواهد شد .

\n\n

مهندس فاطمه حسینی با بیان اینکه، استعمال دخانیات شایع ترین عامل قابل پیشگیری مرگ و دومین علت اصلی مرگ در جهان است، برای منع استفاده خانواده ها از قلیان به خصوص جوانان و نوجوانان باید دستگاههای متولی شهرستان همچون شهرداری ،نیروی انتظامی ،آموزش و پرورش و دانشگاهها در کنار شبکه بهداشت و درمان وارد عمل شوند .

\n\n

\n\n

در ادامه کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان در خصوص مضرات مواد دخانی ( قلیان و قلیانهای میوه ای ) مطالبی را ارائه کرد و اظهار داشت: خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمیشود ،ولی در کشیدن قلیان وجود دارد بیماری های عفونی مانند هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان ) و افزودن الکل یا داروهای روان گردان به تنباکوی قلیان است .

\n\n

ارجمندی همچنین اضافه کرد: قلیان های میوه ای که متاسفانه امروزه مصرف آن بین جوانان و نوجوانان ما معمول شده خطرات بسیار خطرناکتری نسبت به قلیانهای سنتی می باشد .چونکه از تنباکو های صنعتی و غیر قابل شناخت تهیه میگردند . 

\n\n

وی آماری مرگ ومیر ناشی از بیماریها و سرطانهای ناشی از قلیان و همچنین ضررهای اقتصادی که برای خانواده و کل جامعه در بردارد را ارائه کرد و از حاضرین در کارگاه آموزشی خواست که با عضو بودن در گروهای اجتماعی این مطالب را در جامعه نشر دهند.

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر