جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: سازمان فضایی ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تأیید و اعلام کرد که در ماه‌های گرم، آب جاری در این سیاره وجود دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: در تصویر متحرکی که ناسا منتشر کرده به خوبی دیده می‌شود رگه‌های تیره که نشان‌دهنده وجود آب هستند، بر روی یک سرازیری در مریخ چطور در طی فصل‌ها تغییر می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۱۹۲
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: سازمان فضایی ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تأیید و اعلام کرد که در ماه‌های گرم، آب جاری در این سیاره وجود دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: در تصویر متحرکی که ناسا منتشر کرده به خوبی دیده می‌شود رگه‌های تیره که نشان‌دهنده وجود آب هستند، بر روی یک سرازیری در مریخ چطور در طی فصل‌ها تغییر می‌کنند.

\n\n

این رگه‌ها یا شیارهای تکرارشونده در شیب‌ها (recurrent slope linea) تصاویرش در یک نقطه از مریخ طی گذر زمان گرفته شده است. این نقطه در نزدیکی استوای مریخ قرار دارد. ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ طی ماه‌های گرم این سیاره را تأیید کرده که می‌تواند دلیلی برای وجود حیات در سیاره سرخ باشد.

\n\n

دانشمندان ناسا در این نشست اعلام کردند که هنوز برای اثبات وجود نوعی حیات بر روی مریخ زمان نیاز است اما کشف آب نشان می‌دهد که این مسأله امکان‌پذیر است.

\n\n

تصاویر زیر را سازمان فضایی آمریکا از جاری شدن آب بر سطح مریخ منتشر کرده است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر