شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  تاکسی یکی از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی است که علاوه بر تقسیم‌بندی آن‌ها در همه نقاط شهر باید از نظر امنیت نیز به آن توجه شود، چراکه اکثر افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، زنان و کودکان هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، در شهر بوشهر با عدم تقسیم‌بندی صحیح روبرو هستیم و در مسیرهای با بعد مسافت بالا مانند بهمنی، دواس، سبزآباد و تنکگ کمتر شاهد فعالیت تاکسی‌ها هستیم، درصورتی‌که بیشترین مسافران این مسیرها با توجه به وجود دانشگاه و بیمارستان، دانشجویان هستند و تردد زیادی انجام می‌شود.\n\nکمبود تاکسی در بوشهر
کد خبر: ۱۵۳۶۹
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

فکرشهر:  تاکسی یکی از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی است که علاوه بر تقسیم‌بندی آن‌ها در همه نقاط شهر باید از نظر امنیت نیز به آن توجه شود، چراکه اکثر افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، زنان و کودکان هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در شهر بوشهر با عدم تقسیم‌بندی صحیح روبرو هستیم و در مسیرهای با بعد مسافت بالا مانند بهمنی، دواس، سبزآباد و تنکگ کمتر شاهد فعالیت تاکسی‌ها هستیم، درصورتی‌که بیشترین مسافران این مسیرها با توجه به وجود دانشگاه و بیمارستان، دانشجویان هستند و تردد زیادی انجام می‌شود.

\n\n

کمبود تاکسی در بوشهر

\n\n

شهردار بوشهر در آغازین روزهای انتخاب در خصوص وضعیت تاکسی‌ها در بوشهر، اظهار کرد: در بوشهر با کمبود ۶۰۰ تاکسی روبرو هستیم، استاندارد وجود تاکسی به نسبت تعداد افراد ساکن در این شهر ۸۰۰ تاکسی است درصورتی‌که آمار موجود ۲۰۰عدد هست.

\n\n

غلامعلی میگلی نژاد راه‌حل فوری حل این مشکل را فعالیت تاکسی‌های شخصی عنوان کرد، که این مسئله خود موجب بروز مشکلات دیگر می‌شود.

\n\n

عدم کنترل میزان دریافت کرایه و کاهش امنیت از جمله مشکلات به وجود آمده، اجرای این راه‌حل است.

\n\n

یکی از رانندگان تاکسی شهری در این خصوص اظهار داشت: وقتی تاکسی‌های شخصی در مسیرهای دلخواه خود فعالیت کنند، دیگر اجازه به تاکسی‌ها داده نمی‌شود و عملاً ما با عدم وجود مسافر روبرو هستیم.

\n\n

حسین زنده‌بودی با بیان اینکه اکنون ما ساعت‌ها در شهر می‌چرخیم اما مسافری وجود ندارد، گفت: مجبوریم به شغل دوم فکر کنیم و یا فقط مسافران دربستی را سوار کنیم.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌دهی خوبی در زمینهٔ تاکسی‌های شهری صورت نگرفته است و این عدم مدیریت موجب ایجاد مشکل برای راننده‌های تاکسی و مسافران شده است.

\n\n

ناوگان تاکسی بوشهر بسیار فرسوده است

\n\n

یکی از مسافرانی که بیشترین رفت‌وآمدش با تاکسی است، عنوان کرد: ناوگان تاکسی مسافربری شهری در بوشهر بسیار فرسوده است.

\n\n

نوشین نظارات با عنوان اینکه تاکسی‌های شهری فاقد سیستم خنک‌کننده و بسیار فرسوده هستند، افزود: سوارشدن در تاکسی‌ها به دلیل عدم توجه به تمیزی ماشین و وضعیت بسیار بد محیط داخلی ماشین غیرممکن است.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: من روزانه چندین بار در مسیر دواس، مرکز شهر تردد می‌کنم و در این مسیر تاکسی‌ها بسیار محدود و تنها ماشین‌های شخصی فعالیت می‌کنند.

\n\n

تاکسی‌های شخصی باید شناسنامه دار باشند

\n\n

شهردار بوشهر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه استفاده از تاکسی‌های شخصی برای حل مشکل کمبود تاکسی در شهر بهترین راه است، گفت: تاکسی‌هایی که قصد فعالیت در شهر را دارند باید، ثبت‌نام کنند و دارای شناسنامه شوند.

\n\n

غلامعلی میگلی‌نژاد افزود: مراحل دریافت شناسنامه فعالیت گذشتن از فیلتر های حفاظتی، امنیتی و انتظامی است.

\n\n

شاید استفاده از ماشین‌های شخصی برای حل این مشکل مناسب باشد اما تا کنون سازماندهی در این خصوص دیده نشده و برخی تاکسی ‌های شخصی مشکلاتی برای مسافران به وجود آوردن و در زمینه دریافت کرایه نیز با تاکسی ها هماهنگ نیستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر