يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آیین نکوداشت استاد فتح اله علیمرادی از پیشکسوتان عرصه شعر، ادب وفرهنگ استان بوشهر دوشنبه در شهرستان دیلم به همت هفته نامه صدای بندر برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، دراین آیین که با حضور گرم مسئولان و مردم شریف وهنر دوست دیلم همراه بود ، از این هنرمند قدردانی و تجلیل شد.\n\nفرماندار دیلم در این آیین گفت: قریحه شاعری یک نعمت بزرگ الهی و برای جامعه یک ثروت است.\n\nحسن اسماعیلی افزود: درشهرستان دیلم چهره های ماندگار زیادی درهمه عرصه ها وجود دارند.
کد خبر: ۱۵۶۱۲
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: آیین نکوداشت استاد فتح اله علیمرادی از پیشکسوتان عرصه شعر، ادب وفرهنگ استان بوشهر دوشنبه در شهرستان دیلم به همت هفته نامه صدای بندر برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دراین آیین که با حضور گرم مسئولان و مردم شریف وهنر دوست دیلم همراه بود ، از این هنرمند قدردانی و تجلیل شد.

\n\n

فرماندار دیلم در این آیین گفت: قریحه شاعری یک نعمت بزرگ الهی و برای جامعه یک ثروت است.

\n\n

حسن اسماعیلی افزود: درشهرستان دیلم چهره های ماندگار زیادی درهمه عرصه ها وجود دارند.

\n\n

وی گفت: این آیین که برای اولین بار درشهرستان برگزار شده باید تداوم یافته و از کسانی که برای توسعه فرهنگی ،اجتماعی ،اقتصادی و ورزشی قدم وقلمی برداشته ونگاشته اند، انجام شود.

\n\n

فرماندار دیلم بیان کرد: دولت تدبیر وامید افتخار دارد که تا به امروز درکنار هنرمندان وهنردوستان باشد وفضای مناسب درخور وشان هنرمندان را ایجاد کند.

\n\n

\n\n

به گزارش ایرنا، عبدالصمد دشتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم نیز در این آئین گفت:استاد فتح اله علیمرادی از چهره های فرهنگی وادبی نام آور استان بوشهر است که حضور ایشان در برنامه های مختلف فرهنگی وهنری همیشه پیام آور تلاش و خدمت رسانی بوده است

\n\n

محمد مظفری مدیرمسئول هفته نامه صدای بندر هم گفت:استاد علیمرادی از شاعران خوش ذوق و قریحه ای است که سالهای زیادی از عمرش را صرف تعلیم و تربیت و انتقال مفاهیم شعر و ادب به نسل جوان نموده است .

\n\n

وی افزود: استاد فتح الله علیمرادی علاوه بر فعالیت در حوزه تاریخ شفاهی و فرهنگ مردم دیلم در حوزه رسانه نیز سالها فعالیت داشته و به عنوان یکی از نویسندگان هفته نامه صدای بندر همکاری مستمر دارد.

\n\n

در این برنامه ،مهدی بشیری یکی از شاعران شهرستان دیلم با ذکر مطالبی پیرامون اهمیت بزرگداشت این گونه افراد ، استاد علیمرادی را یکی از چهره های خستگی ناپذیر شعر و ادب استان خواند و برهمکاری سایر دستگاه های فرهنگی در چاپ انتشار مجموعه اشعار وی تاکید کرد.

\n\n

در پایان این آئین استاد علیمرادی از طرف فرماندار،شهردار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش،نشریه صدای بندر، دانشگاه علمی کاربردی ،انجمن شعر و ادب، انجمن نمایش و برخی هنرمندان تجلیل شد.

\n\n

استاد علیمرادی از شاعران خوش ذوق و قریحه ای است که سال های زیادی از عمرش را صرف تعلیم و تربیت و انتقال مفاهیم شعر و ادب به نسل جوان کرده و درحوزه تاریخ و فرهنگ مردم دیلم فعالیت چشم گیر داشته است.

\n\n

استاد فتح اله علی مرادی در پاییز 1333 در بندر دیلم در یک خانواده ادب دوست چشم به جهان گشود و از روزهای کودکی همانند پدر خود به ادبیات به خصوص به شعر علاقه مند شد. 

\n\n

وی سرودن شعر را به طور جدی از سال 1350 شمسی شروع کرد.

\n\n

این شاعر فارغ التحصیل رشته ی کاردانی ادبیات فارسی است وبیش از سی سال در کسوت معلمی بوده است.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر