يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کمتر از 5 ماه پيش بود که مديرکل محيط زيست استان بوشهر در جمع شوراي اداري و فعالان زيست محيطي بخش ارم شهرستان دشتستان ، وعده داد که کارهاي عملي براي حفاظت از پلنگ ايراني در بخش ارم...
کد خبر: ۱۵۶۲۸
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: کمتر از 5 ماه پيش بود که مديرکل محيط زيست استان بوشهر در جمع شوراي اداري و فعالان زيست محيطي بخش ارم شهرستان دشتستان ، وعده داد که کارهاي عملي براي حفاظت از پلنگ ايراني در بخش ارم آغاز خواهد گرديد و بوميان نقش اساسي درحفاظت از زيستگاه پلنگ را برپايه انتفاع متقابل، برعهده خواهند گرفت . حالا اين مقام مسئول به وعده خود عمل کرده و قدمهاي اجرايي را در اين خصوص برداشته است.

\n\n

 به گزارش فکرشهر از روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر، امروز طي آييني با حضور بخشدار، تشکلات مردم نهاد و مسئولين بخش ارم و تعدادي از روساي محيط زيست استان، دفتر حفاظت مشارکتي از پلنگ ايراني درشهر تنگ ارم افتتاح و رسما کار حفاظت از اين گونه منحصر به فرد در بخش ارم آغاز گرديد. 

\n\n

\n\n

مسعود صيادي ـ بخشدار ارم ـ ضمن تشکر از محيط زيست استان بوشهر آغاز اين طرح را آغاز نجات محيط زيست بخش ارم دانست و از عزم جدي مردم و مسئولين بخش ارم براي همکاري با محيط زيست جهت احياء گونه هاي حيات وحش خصوصا پلنگ ايراني و زيستگاههاي اين بخش خبر داد و گفت : با توجه به عنايت ويژه دولت تدبيرواميد به مقوله محيط زيست و حفاظت از آن ، به طور جد پيگير استقرار اين دفتر در بخش ارم بوده ايم و همه مردم طبيعت دوست بخش ارم هم قسم شده ايم که محيط زيستمان را احياء و صحيح و سالم تحويل آيندگانمان دهيم.

\n\n

دکتر صانعي ـ رييس مرکز مطالعات پلنگ آسيايي ـ نيز ضمن تشکر از استقبال گرم مردم بخش ارم و حمايت هاي محيط زيست استان در اجرايي شدن اين پروژه ابراز اميدواري کرد: اين پروژه بزودي به نتايج مثبت و دلخواه خواهد رسيد و به عنوان پروژه اي کشوري مورد توجه قرار خواهد گرفت. وي با اشاره به ماهيت اجتماع محوري اين طرح بيان داشت : در اين طرح که با حمايت سازمان حفاظت محيط زيست وشرکت سيمان دشتستان اجرايي گرديده است، بنا داريم جوامع محلي پيرامون زيستگاه پلنگ را جهت استفاده متقابل از زيستگاه و نحوه حضور در زيستگاه پلنگ آموزش داده و ضمن آن برآوردي از حيات وحش موجود در اين منطقه را بدست آوريم و اميدواريم با همکاري بوميان بخش ارم به اهداف حمايتي خود در قبال پلنگ ايراني و جوامع محلي زيستگاه پلنگ دست يابيم.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر