جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم گفت: منطق،‌ حماسه و عاطفه سه عنصر اساسی واقعه عظیم عاشورا است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دوازدهمین همایش استانی میثاق با عاشورائیان استان بوشهر اظهار داشت: عنصر منطق،‌ عنصر حماسه و عنصر عاطفه سه ویژگی‌ اساسی است که دراین واقعه عظیم باید به آن توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۵۶۸۲
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: رئیس حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم گفت: منطق،‌ حماسه و عاطفه سه عنصر اساسی واقعه عظیم عاشورا است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دوازدهمین همایش استانی میثاق با عاشورائیان استان بوشهر اظهار داشت: عنصر منطق،‌ عنصر حماسه و عنصر عاطفه سه ویژگی‌ اساسی است که دراین واقعه عظیم باید به آن توجه داشته باشیم.

\n\n

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: حادثه عظیم کربلا، پیوند عمیقی با احساسات ما برقرار کرده و ما نمی توانیم این پیوند را نادیده بگیریم از این رو با وجود گذشت سال ها از این واقعه، نشان می دهیم هیچ فاصله قلبی میانما وجود ندارد.

\n\n

وی سه مؤلفه منطق، حماسه و عاطفه از مسائلی است که هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در برنامه‌های خود باید به آن توجه کنند.

\n\n

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) اضافه کرد: حوادث گذشته نقشی کلیدی را در تعیین آینده جامعه بشری دارد، به‌ویژه حادثه عظیم کربلا که نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای کل دنیا یک ترادژی سخت و سنگین بود.

\n\n

امام جمعه موقت قم بیان داشت: در تمامی کلام و رفتار امام حسین (ع) منطق،‌ استدلال و برهان آشکار است و این موضوع تجلی عنصر منطق در قیام عاشورااست.

\n\n

وی خاطر نشان کرد: مجاهدت همراه با عزت از ویژگی‌های امام حسین (ع) است و ایشان در تمام اقدامات خود به عنصر عزت توجه داشتند.

\n\n

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وجود عنصر عاطفه در حماسه عاشورا بیان داشت: ثابت شده است که عنصر عاطفه به اندازه منطق و استدلال بر رفتار انسان‌ها اثرگذار است و در صحنه‌های مختلف قیام امام حسین (ع) می‌توانیم عنصرعاطفه را مشاهده کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین‌ (ع) باید مملو از معارف دین باشد و بصیرت، آگاهی،‌ امام‌شناسی،‌ صبر و استقامت از معارفی است که در مجالس امام حسین (ع) باید درک کنیم.

\n\n

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر صحیح نبودن ورود طبل و موسیقی در عزاداری های حسینی افزود: از این رو باید بیشتر در عزاداری ها به معارف دینی پرداخته شود.

\n\n

در بخشی از این مراسم نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر به تشریح اهداف این همایش پرداخت و گزارشی از فعالیت های یکساله شورا ارائه داد.

\n\n

همایش میثاق عاشورائیان استان بوشهر با حضور مصطفی سالاری استاندار، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ائمه جمعه و سایر مقامات استانی در سالن امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد و در پایان آن پیشکسوتان مداحی تجلیل به عمل آمد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر