يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ داستان دنباله دار تعیین روز برازجان؛
فکرشهر: پس از آن هم خبر رسید که مصوبه به فرمانداری ارسال شده است اما امروز، سخنگوی شورا ـ مرتضی قدوسی ـ مجددا جوابیه ای به جوابیه ی 5 عضو شورا ارسال کرده است و با ارسال چند تصویر از دعوت نامه و...
کد خبر: ۱۵۷۲۳
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: 13 مهرماه خبر رسید که «روز برازجان تعیین شد». فردای آن روز سخنگوی شورای شهر برازجان تکذیبیه ای صادر کرد و گفت که چنین مصوبه ای در شورا به تصویب نرسیده است.  دو روز بعد هم 5 عضو شورا، با ارسال جوابیه و تصاویر صورت جلسه به پایگاه خبری تحلیلی فکرشهر، ادعای سخنگو را رد کردند و از تایید این روز و مصوبه اش خبر دادند.

\n\n

پس از آن هم خبر رسید که مصوبه به فرمانداری ارسال شده است اما امروز، سخنگوی شورا ـ مرتضی قدوسی ـ مجددا جوابیه ای به جوابیه ی 5 عضو شورا ارسال کرده است و با ارسال چند تصویر از دعوت نامه و مصوبات دستی جلسه، جوابیه ی اعضای شورا را رد کرده است.

\n\n

در پاسخ ارسالی قدوسی به فکرشهر آمده است:

\n\n

« بسمه تعالی
\nمدیر مسئول محترم سایت خبری فکر شهر
\nسلام علیکم

\n\n

در پی انتشار تکذبیه خبر تعیین روز برازجان از سوی اینجانب اطلاع یافته 5 تن از اعضای محترم جوابیه ای صادر و اتهاماتی را منتسب به این حقیر نموده اند که لازم و ضروری دانسته جهت رفع ابهامات و پاسخ به اتهامات مطروحه و تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی نکاتی چند را در مورد وقایع و حقایق رخ داده اشاره نمایم تا مردم نسبت به اعمال و رفتار و صداقت نمایندگانشان قضاوت نمایند.

\n\n

هرچند می دانم آسیب ها وتبعات زیان بار این جدل ها به کلیت شورا و شهر بر می گردد ولی با کمال تأسف باید گفت این راهی است کا همکاران شورایی از ابتدای شروع بکار شورای چهارم انتخاب کرده اند و ناچار اینجانب تن به آن داده ام.

\n\n

1-درباره آنچه که در جلسه مورخ 12/7/94 رخ داده همکاران محترمی که در پاسخ به تکذیبیه اینجانب جوابیه ای منتشر کرده اند اگر به عقل و وجدان خود رجوع کنند دریافت خواهند کرد چیزی جز حقیقت از سوی حقیر مطرح نشده و کاری که خود انجام داده اند امری است خارج از روال طبیعی و قانونی!!!

\n\n

2-شخص جناب نیکجو بعنوان رئیس شورا در حضور جناب کفاش قسم یاد کردند که رأی گیری اتفاق نیفتاده و تأکید نمودند اگر مرا قسم دهند چه اتفاقی افتاده بخدا قسم می گویم که رأی گیری صورت نگرفته است که نامه ایشان به شماره 778/4/ش- 14/7/94 به دبیرخانه شورا جهت خودداری از ارسال صورتجلسه به فرمانداری بدلیل عدم رأی گیری بر همین اساس است .

\n\n

3-جناب قائدی بعنوان منشی اول فردای جلسه در شورا حضور یافت و در حضور جناب کفاش و اینجانب و پرسنل دبیرخانه شورا تأکید کردند که هیچ اتفاقی نیفتاده که بخواهم چیزی بنویسم ولی پس از ترک محل شورا توسط حقیر ظاهراً آقایان گرمسیری و کفاش ، آقای قائدی را در اتاق کنفرانس شورا متقاعد به نوشتن متن صورتجلسه بر اساس آنچه که مد نظرشان بوده می کنند!!
\nاینکه آقای قائدی نظر مثبت در خصوص پیشنهاد آقای کفاش داشته است شکی نیست چرا که به اذعان خود ایشان یکماه و نیم پیش به آقای کفاش جهت حمایت از پیشنهاد ایشان قول مساعد داده بود ولی تعجب از ایشان است که با علم به حقایق و همچنین مصوبه جلسه هیئت رئیسه مورخ 14/7/94 که خود وی تقریر و امضاء کرده است به همراه معترضین به تکذیبیه اینجانب همصدا شده است!!!

\n\n

4-امضای صورتجلسه توسط آقای نیکجو با توجه به تهدید آقای کفاش در خصوص رسانه ای کردن موضوع در صورت عدم طرح و رسیدگی این مطلب در شورا  و آقای اسماعیلی مبنی بر عدم شرکت در جلسات و به تعطیلی کشاندن جلسات شورا در صورت عدم درج این مطلب در صورتجلسه صرفاً جهت حفظ آرامش و کسب رضایت آقای کفاش بوده است!

\n\n

5-سرکار خانم حسینی باید خوب بداند که صرف ادعای شفاهی آنهم بعد از 6 ماه فاقد ارزش و اعتبار است چرا که در این مدت نه تنها این موضوع مطرح نگردیده بلکه در حد اشاره هم به این مطلب پرداخته نشده است و مبنای قضاوت و تصدیق ادعای ایشان مدارک و مستندات مکتوبی می تواند باشد که در زمان ریاست ایشان ثبت در دبیرخانه گردیده و اگر ایشان و جناب کفاش بعنوان پیشنهاد دهنده طرح بتواند یک سند مکتوب یا مصوبه شورا و یا کمیسیون فرهنگی اجتماعی چه در مدت زمان مهلت 10 روزه و چه بعد از آن تاکنون مبنی بر طرح چنین پیشنهادی ارائه نمایند حقیر ادعای سرکار خانم حسینی را می پذیرم.

\n\n

6-در خصوص پیشنهاد منتسبه به حقیر باید بگویم همه اعضای محترم شورا بویژه 5 عضو محترم بخوبی از اینجانب مطلع و آگاهند و همان طور که در جلسه مطرح نمودند معتقدم این موضوع بدلیل اهمیت و حساسیتی که دارد می بایست با دقت ، تحقیق و بررسی کافی با مشارکت ، مواسات و همفکری و هم اندیشی تمامی صاحب نظران ، کارشناسان ، اندیشمندان و معتمدین و بزرگان شهر  منقح و تصمیم گیری شود که با این نظر جناب گرمسیری ، نیکجو ، ناخایی و ترک زاده نیز موافق و هم رأی بودند ولی خودرأیی و اعمال فشار و اصرار بر نظر شخصی موجب گردید برنامه ریزی ها و کارشناسی های انجام شده در این زمینه عقیم مانده و تلاش های همه صاحب نظران و بزرگانی که با حضور و همراهی خود شورای شهر را یاری رساندند نادیده انگاشته شود.

\n\n

7-بنابراین آنچه که حقیر در تکذیبیه اظهار کردم چیزی جز وقایع رخ داده و نظر اکثریت شورا نبوده و مجدداً اعلام می کنم که در موضوع تعیین روز برازجان هیچگونه رأی گیری صورت نگرفته و جلسه هیچ نتیجه خاصی در بر نداشته و همانظور که در تکذبیه نیز منتشر گردیده 4 گزینه نهایی شده در کمیسیون فرهنگی توسط بزرگان و اندیشمندان و کارشناسان امر به هیچ وجه مورد بررسی و تبادل نظر قرار نگرفت و جناب کفاش فی المجلس با ارائه پیشنهاد خود و نظرخواهی از 4 تن از اعضاء که قبلاً هماهنگ نموده بود اعلام رأی آوردن این پیشنهاد را کردند. در واقع نه رئیس و نه نائب رئیس بعنوان اداره کنندگان قانونی جلسه در این خصوص اعلام رأی گیری و اعلام نتیجه نکردند که نامه رئیس شورا به دبیرخانه به تاریخ 14/7/94 مؤید این موضوع است.
\nپس از آن نیز هیأت رئیسه شورا با برگزاری جلسه و تصمیم گیری در خصوص نتیجه این اقدام آقای کفاش مصوب نمود به دلیل وجود اختلافات شدید در مفاد این صورتجلسه از ارسال آن به فرمانداری خودداری گردد.(تصویر صورتجلسه هئیت رئیسه مورخ 14/7/94)
\nمغلطه و سفسطه صورت گرفته در جوابیه 5 تن از اعضاء محترم بر اساس ماده 3 دستور العمل قانونی کاملاً فرافکنانه و انحرافی است چرا که این نوع رأی گیری صرفاً در جایی کاربرد دارد که شورا قصد دارد در باب یک موضوع خاص اعلام موافقت و یا مخالفت نماید نه در جایی که چندین گزینه متعدد و متفاوت از یکدیگر وجود دارد و می بایست هر کدام را بصورت جداگانه مورد بررسی و نقد قرار داد.

\n\n

8-انتخاب پیشنهادی برای روز برازجان که قرار است اینگونه با اعمال فشار ، جنجال و هوچی گری تعیین و انتخاب شود خود شاهدی بر این مدعاست که این پیشنهاد فاقد هرگونه پشتوانه علمی ، منتطقی و عقلی است چرا که وقتی دوستان و همکاران مدعی اند این پیشنهاد با 5 رأی مصوب گردید از چه چیزی بیم و هراس دارند که در فضای آرام و کاملاً منطقی و با رعایت ضوابط و مقررات شورایی پیشنهاد خود را طرح و با 5 رأی کتبی آن را مصوب نمایند!!!
\nاینجانب این شیوه را توهین و بی حرمتی به اساتید ، علماء ، فضلا ، کارشناسان و اندیشمندان معززی می دانم که چندین جلسه در بررسی پیشنهادات مختلف مشارکت نموده و بدون اعمال نظر اعضای شورا در فضایی کاملاً صمیمی 4 گزینه ایی که توجیحات مختلف علمی ، تاریخی و فرهنگی را دارا بودند انتخاب نمودند.
\nقطعاً این بزرگان اجازه نخواهند داد آبرو و حیثیت شهر اینگونه مضحکه رفتارهای نادرست و بدور از شأن مردم فهیم و همشهریان عزیز و عقلای شهر گردد.

\n\n

9-ادعای دغدغه آرامش و آسایش روحی و روانی مردم را داشتن از سوی همکارانی که اقدام به صدور جوابیه نموده اند ادعای مضحکیست که گویا ، شعور و بینش مردم را به بازی گرفته اند!!
\nچرا که اگر به رویکرد گذشته خود نگاهی بیندازید خواهند دید جزئی ترین و بی ارزش ترین مسایل شورایی را به فضای رسانه ها و درون افکار عمومی کشانده اند و موجبات تشویش اذهان و نگرانی افکار عمومی را فراهم آورده اند بگونه ای که اکنون پس از گذشت دوسال از عمر شورا به کمک رسانه های مغرض همفکر خود چهره نامطلوبی از شورای شهر به تصویر کشیده اید!
\nبرای کوچکترین مسائل جنجال آفرینی و هوچی گری کردند و فضای رسانه ای را بجای صحن شورا برای تضارب آراء و تبادل نظر و بحث و گفتگو انتخاب کرده اند همچانکه اقدام اخیر نیز متأثر از این رویکرد آنهاست!!!

\n\n

لازم میدانم تیتر برخی از مصاحبه ها و مطالب منتشره ی این همکاران را که تألم خاطر و جریحه دار شدن احساسات مردم عزیز را بدنبال داشته ذیلاً اشاره نماید!
\n-دود سیاه از ساختمان شورای شهر
\n-در اعتراض به باند و باندبازی در جلسات شورا حاضر نمی شویم
\n-شورایی در سایه وجود دارد- دزد از خود رد پای نمی گذارد
\n-شورای شهر را به 5 نفر تقلیل داده اند
\n-ای شورا عطایت به لقایت ...

\n\n

مردم خود قضاوت کنند آیا این مطالب نگران کننده و تآلم آور است یا دعوت به همفکری و هم اندیشی پیرامون موضوعی که قرار است در تاریخ برازجان ثبت گردد و نیاز است بهترین تصمیم در مورد آن گرفته شود؟ً!
\nآیا کشاندن موضوعات به فضای رسانه ها علی رغم وجود راهکارهای قانونی و منطقی خود دلیلی بر خود رأیی و عدم تمکین و احترام به قاعده کار شورایی نیست؟!
\nمردم منصف و فهیم قضاوت کنند عدم شرکت در جلسات و به تعطیلی کشاندن آنها و ارسال خودسرانه نامه غیرقانونی و مغایر با اصول متعدد قانون اساسی جهت بایکوت و سانسر رسانه ای نشست خبری عضو شورا قانون شکنی ، تشویق اذهان و فراقانونی عمل کردن یا دندان به جگر گرفتن و شکیبایی در مقابل این ناملایمات و بداخلاقی ها؟؟؟!!!
\nوالله قسم که خوش ندارم فضای رسانه ها و نشریات را بجای صحن شورا محل گفتگو و حل و فصل مسایل قرار دهم ولی وقتی نفاق و دورویی در رسانه ها چهره می گشاید به ناچار می بایست برای روشن شدن وقایع با مردم سخن گفت.
\nاز ابتدای شروع بکار شورا و حتی در هنگام برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر عده ای با حمایت و پشتیبانی رسانه ی معلوم الحال مشهور تمامی همت خود را بکار بسته اند که بر هر نحو ممکن و کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده چه با نوشتن مطلب و چه با اظهار نظر یا کامنت در ذیل مطالب و مصاحبه های منتشره چهره و شخصیت اجتماعی تعدادی از اعضای شورا من جمله حقیر را تخریب و مخدوش نمایند چرا که به زعم آنها مخالف فکری باید از صحنه حذف شود ، غافل از اینکه تعز من تشاء و تذل من تشاء ...
\nاکنون نیز اطمینان دارم همین افراد در ذیل این مطلب اقدام به ارسال نظرات مخربانه و تخطئه آمیز می نمایند ولی ما براین باوریم که انسانها در اظهار نظر البته منصفانه و بدور از حب و بغض آزادند.

\n\n

10- از ساعات اولیه مخابره خبر تعیین روز برازجان تحت عنوان 12 اسفند روز گردافشانی نخیلات صرف نظر از ایرادات ، اشکالات و تبعات منفی و زیان بار مترتد در این پیشنهاد ، موج اعتراضات و نارضایتی های گسترده عمومی و بزرگان و دلسوزان شهر چه با برقراری تماس تلفنی و چه بصورت ارسال مرقومه به شورای اسلامی شهر را در پی داشته است که می طلبد این همکاران محترم دست از اصرار کردن بر خواسته خود برداشته و با همفکری و هم اندیشی و گفتمان منطقی و استدلالی با سایر اعضاء و بزرگان و صاحب نظران برای تعیین روز شهر برازجان که دارای سبقه ی تاریخی ، فرهنگی و مبارزاتی است و نقاط عطف بسیاری در تاریخ زرین خود دارد تصمیمی اتخاذ نمائیم که مورد توجه و قبول اکثر دلسوزان و مردم فهیم و همشهریان عزیز واقع شود.

\n\n

11- در پایان خاطر محترم فرماندار گرامی را به این نکته جلب می کنم که در ابتدای امسال شورای شهریکی از شهرهای استان در موضوع انتخاب موضوع شهردار به وضعیتی مشابه با وضعیت فعلی شورای شهر برازجان در موضوع تعیین روز برازجان دچار گردید و آن اینکه یک گزینه جدید خارج از لیست 4 گزینه قبلی جهت انتخاب شهردارشان در حین برگزاری جلسه در معرض انتخاب شورا قرار می گیرد و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از قبل گزینه جدید را بعنوان شهردار آن شهر انتخاب و معرفی می نمایند. فلذا فرمانداری آن شهر باستناد اینکه گزینه منتخب خارج از لیست تعیین شده قبلی وارد گردیده و انتخاب وی خارج از روال قانونی بوده است مصوب و انتخاب فرد را ملغی می نماید. بنابراین انتظار میرود فرمانداری محترم شهرستان دشتستان موضوع مشابه آن در شورای اسلامی شهر برازجان را با قوانین و مقررات موضوعه انطباق و رسیدگی و ترتیب اثر قانونی دهد.

\n\n

والسلام علیکم و رحمت الله

\n\n

مرتضی قدوسی سخنگوی شورای شهر برازجان»

\n\n

\n

\n\n

\n\n

\n\n

مستندات مربوط به بند 10 جوابیه

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر