جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: در روزهای اخیر11 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و بویژه گونه های شاهین، بحری و بالابان در شهرستان تنگستان این استان کشف شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب افزود: این دومین عملیات کشف پرندگان شکاری از قاچاقچیان در شهرستان تنگستان در مهرماه جاری است.\n\nوی یادآورشد: در اوایل ماه جاری محیط بانان شهرستان تنگستان با همکاری ارگان های نظامی استان بوشهر در یک عملیات مشترک 12 بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان پرندگان کشف کردند.
کد خبر: ۱۵۷۸۱
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: در روزهای اخیر11 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و بویژه گونه های شاهین، بحری و بالابان در شهرستان تنگستان این استان کشف شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب افزود: این دومین عملیات کشف پرندگان شکاری از قاچاقچیان در شهرستان تنگستان در مهرماه جاری است.

\n\n

وی یادآورشد: در اوایل ماه جاری محیط بانان شهرستان تنگستان با همکاری ارگان های نظامی استان بوشهر در یک عملیات مشترک 12 بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان پرندگان کشف کردند.

\n\n

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بدون توضیح در باره جزییات این عملیات ها گفت: با اقدامات قابل توجه بعمل آمده فضا برای شبکه های قاچاق پرندگان شکاری ناامن شده است امید واریم پس از متلاشی شدن یکی از شبکه های مهم قاچاق درچند هفته گذشته، بزودی این شبکه نیز متلاشی شود.

\n\n

وی اظهارکرد: پرندگان شکاری خانواده شاهینیان همه ساله از شهریور ماه تا اواخرآذرماه در زیستگاههای این استان مستقر هستند و مورد توجه متخلفان زنده گیری و انتقال آنها به کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس قرار می گیرند.

\n\n

دلشب با اشاره به نقش مهم پرندگان شکاری در چرخه اکولوژیک و زنجیره های غذایی افزود: زنده گیری و تجارت غیرمجاز، اثرات بسیار زیانباری بر تنوع زیستی و چرخه حیات وحش بر جا می گذارد.

\n\n

وی تداوم فرهنگ سازی و ساماندهی تشکل های زیست محیطی و نیروهای مردمی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را از اهم اهداف این اداره کل در سال جاری خواند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر