دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل تعاونی صیادان بندرگناوه گفت: اداره کل هواشناسی استان بوشهر گزارش پیش بینی وضعیت جوی خلیج فارس را صبح ها زودتر اعلام کند تا مشکل صیادان این شهرستان در زمینه دریا روی، حل شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالله بویراتی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با وجود اینکه بهترین زمان برای دریا روی صیادان اوایل صبح است اما دستگاههای ذی ربط ازجمله دریابانی و بندر و دریانوردی تا زمان اعلام گزارش وضعیت هوا از سوی اداره کل هواشناسی اجازه خروج به آنان نمی دهند.
کد خبر: ۱۵۸۰۳
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی صیادان بندرگناوه گفت: اداره کل هواشناسی استان بوشهر گزارش پیش بینی وضعیت جوی خلیج فارس را صبح ها زودتر اعلام کند تا مشکل صیادان این شهرستان در زمینه دریا روی، حل شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالله بویراتی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با وجود اینکه بهترین زمان برای دریا روی صیادان اوایل صبح است اما دستگاههای ذی ربط ازجمله دریابانی و بندر و دریانوردی تا زمان اعلام گزارش وضعیت هوا از سوی اداره کل هواشناسی اجازه خروج به آنان نمی دهند.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گزارش هواشناسی نیز صبح ها دور اعلام می شود، تاخیر در دریا روی صیادان، باعث خلل در زندگی و کسب کار و ضرر به آنان شده است.

\n\n

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه بیان کرد: درحالی که روز جاری صیادان آماده رفتن به دریا بودند بخه اطر باد لحظه ای که شب گذشته در آبادان استان خوزستان وزیدن کرده بود از رفتن آنان به دریا ممانعت و این موضوع باعث هدررفت هزینه های صیادان شد.

\n\n

وی ادامه داد: درصورتی که هواشناسی اخطاریه ای صادر کند، صیادان نباید به دریا بروند اما وقتی هوا مناسب است دیگر نباید از خروج صیادان به دریا ممانعت شود.

\n\n

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه اظهار کرد: بارها این مشکل را در جلسه استانی و شهرستانی اعلام کرده ایم اما هیچ نتیجه ای نداشته است.

\n\n

فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: ملاک ورود و خروج قایق های صیادی براساس مصوب کمیته امنیت دریانوردی استان بوشهر منوط به نظر اداره کل هواشناسی استان است. 

\n\n

سرهنگ رحمت الله رستمی افزود: درصورتی که هواشناسی وضعیت جوی را مناسب اعلام کند این پایگاه اجازه دریا روی به صیادان می دهد.

\n\n

وی اظهارکرد: اگر این پایگاه بدون توجه به اطلاعیه هواشناسی مبادرت به اجازه دریاروی قایق های صیادی کند در صورت هرگونه حادثه ای باید پاسخگو باشیم.

\n\n

رستمی گفت: این پایگاه نسبت به وظیفه و تعهد خود در خدمت رسانی به صیادان پای بند بوده و آماده هرگونه همکاری با این قشر زحمتکش است.

\n\n

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: چندین جلسه باحضور مسئولان استانی و شهرستانی درمورد زمان دریا روی صیادان بحث و تبادل نظر شده است.

\n\n

نورالله اسعدی افزود: این اداره براساس قوانین و دستورالعمل های ابلاغی مکلف است عمل کند و خروج صیادان به دریا بستگی به اعلام نظر و استناد به هواشناسی استان دارد.

\n\n

وی گفت: هر زمانی که هواشناسی اطلاعات وضعیت جوی را به این اداره اعلام کند، براساس آن عمل می کنیم.

\n\n

اسعدی ادامه داد: اطلاعات هواشناسی به این اداره دیر اعلام می شود و باید طوری برنامه ریزی کند که وضعیت جوی را زودتر اعلام کند.

\n\n

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: با توجه به بادی که شب گذشته در استان خوزستان وزیدن گرفته بود برج کنترل از شناورهایی که دریا بودند خواست برای پیشگیری از خسارت و حوادث ناگوار درنقاط امن پناه گیرند.

\n\n

وی گفت: باتوجه به اینکه احتمال وزیدن باد لیمر( بادموسمی ) وجود دارد باید صیادان و لنجداران مراقب و هوشیار باشند و برای رفتن به دریا هماهنگی های لازم را با نهادهای مربوطه انجام دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر