يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور از کاهش ۵۰ درصدی تولید میگو در سال جاری به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش این آبزی خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ارسلان قاسمی در گفتگو با مهر، با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر اظهار داشت: پیش بینی ما این است که این بیماری بیش از ۶۰ درصد تولید میگو در این استان را از بین برده است.\n\nوی با بیان اینکه تولید میگو در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش دارد، افزود: در سال جاری تولید میگوی پرورشی در کشور بیش از ۱۰ هزار تن نخواهد بود.
کد خبر: ۱۵۹۴۰
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور از کاهش ۵۰ درصدی تولید میگو در سال جاری به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش این آبزی خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان قاسمی در گفتگو با مهر، با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر اظهار داشت: پیش بینی ما این است که این بیماری بیش از ۶۰ درصد تولید میگو در این استان را از بین برده است.

\n\n

وی با بیان اینکه تولید میگو در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش دارد، افزود: در سال جاری تولید میگوی پرورشی در کشور بیش از ۱۰ هزار تن نخواهد بود.

\n\n

به گفته مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور، امسال علاوه بر بوشهر، خوزستان و چابهار نیز درگیر این بیماری بوده اند اما شدت آلودگی در بوشهر بیش از سایر نقاط بوده است.

\n\n

قاسمی میزان تولید میگوی پرورشی در سال گذشته را حدود ۱۵ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: سال قبل مجموع تولید میگوی پرورشی و صید در کشور بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تن بوده، این در حالی است که در سال جاری این رقم بین ۱۶ تا ۱۷ هزار تن برآورد می شود.

\n\n

وی درباره علت شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی کشور افزود: اولین و مهمترین دلیل این امر قصور سازمان دامپزشکی در انجام وظایف خود و کنترل این بیماری بوده است؛ ضمن اینکه متاسفانه در وزارت جهاد کشاورزی علاقه‌ای به برون‌سپاری وظایف و واگذاری آنها به بخش خصوصی واقعی وجود ندارد.

\n\n

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور اضافه کرد: مسئولان ما وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند؛ چراکه بیماری لکه سفید در همه جای دنیا وجوددارد، اما تا این حد به تولید آنان آسیب نمی‌زند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر