سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: توسعه و سرمایه گذاری در زمینه صنایع مرتبط با دریا به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و محورهای مهم توسعه استان بوشهر مورد توجه است.\n\nبه گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت و امام جمعه بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: در پهنه بندی استان بوشهر از پراکندگی و پهنه بندی و استقرار  صنایع غیر استاندارد پرهیز شده است. 
کد خبر: ۱۶۱۱۶
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: توسعه و سرمایه گذاری در زمینه صنایع مرتبط با دریا به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و محورهای مهم توسعه استان بوشهر مورد توجه است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی سالاری در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت و امام جمعه بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: در پهنه بندی استان بوشهر از پراکندگی و پهنه بندی و استقرار  صنایع غیر استاندارد پرهیز شده است. 

\n\n

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و آمایش سرزمین در پهنه بندی و مکان یابی برای استقرار مناطق صنعتی افزود: در پهنه بندی استان بوشهر به کشاورزی، گردشگری، توسعه صنعت گردشگری به ویژه صنعت گردشگری طبیعت محور توجه زیادی شده که انتظار می‌رود با حمایت و توجه ویژه‌ هیئت دولت به این استان توسعه متوازن در تمامی بخش‌ها بصورت یکسان اتفاق بیافتد. 

\n\n

سالاری ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود استان در زمینه کشاورزی گفت: با تمرکز بر محصولات مهم شیلات و نخیلات می‌توان زمینه‌ صادرات این محصولات را بیش از پیش بوجود آورد.

\n\n

استاندار بوشهر وجود کارخانه سیمان و منابع مهم معدنی سنگ گچ را از نقاط قوت بخش صنعت و معدن استان بوشهر برشمرد و افزود: با ایجاد زیرساخت‌های موجود مثل بارانداز و پایانه‌های ویژه صادرات مواد معدنی در زمینه صادرات محصولات معدنی و صنعتی استان می‌توان سهم بزرگی از بازارهای کشورهای همسایه حاشیه حوزه خلیج فارس را از آن خود کرد.

\n\n

سالاری به ضرورت رفع مشکل صنایع دریایی صدرای بوشهر به عنوان یکی از واحدهای مهم در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: امکان توسعه و سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مرتبط با دریا به عنوان یکی از ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر با سودآوری اشتقال بالا وجود دارد که در برنامه اقتصادی و توسعه صنعتی استان به آن توجه ویژه داریم و امیدواریم با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه زودتر به رونق سالهای قبل برگردد.

\n\n

وی از منطقه ویژه شمال استان نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم بوشهر برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی یاد کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق شمالی استان در زمینه‌ گردشگری طبیعی می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه‌ اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال در استان بوجود بیاورد.

\n\n

 وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز دراین نشست به تشریح سیاست‌های کلان دولت در خصوص حمایت از بخش خصوصی برای رونق اقتصادی کشور پرداخت و اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و حمایت از تولیدات داخلی تضمین کننده توسعه و سبب رشد اقتصادی کشور است.

\n\n

 محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به اینکه یک سوم از فعالیت‌های اقتصادی کشور در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق می‌افتد افزود: تلاش این وزارت‌خانه برای رفع مشکل واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی است که از قبل دچار بحران مالی شده‌اند و تولید و فعالیت‌شان متوقف شده است.

\n\n

 وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به واحد صنایع دریایی صدرا به عنوان یکی از واحد‌های بزرگ صنعتی مستقر در بوشهرکه هم در تولید ناخالص داخلی و هم در میزان اشتغال منطقه نقش بسزایی داشته بیان کرد: پس از واگذاری صدرا به بخش خصوصی این واحد صنعتی با ظرفیت بالایی که دارد دچار مشکل و تعطیلی شده که برای رفع رکود و پرداخت دیون معوقه این واحد صنعتی به دنبال راهکارهای جدی هستیم تا این واحد با ظرفیت کامل مانند قبل به کارش ادامه دهد.

\n\n

 وی ترویج فرهنگ حمایت و مصرف تولیدات داخلی را پشتوانه صنایع و رونق اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: قطعا صنایع نوپای کشورهای در حال توسعه در رقابت با صنایع کشورهای توسعه یافته مشکل دارند، اما با حمایت از تولیدات داخلی درکنار تلاش برای ارتقاء سطح کیفی محصولات‌مان به رونق بیش از پیش اقتصادی منجر می‌شود.

\n\n

 نعمت‌زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و ملی و عدم مصرف کالاهای خارجی بخصوص کالاهای آمریکایی گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را صرف ایجاد رونق اقتصادی و رفع رکود در کنار کاهش تورم کرده‌ایم.

\n\n

وی یکی از دلایل کاهش صادرات محصولات صنعتی و معدنی به کشورهای همسایه را شرایط ناامن و بروز جنگ‌های داخلی کشورهای منطقه برشمرد که سبب تعطیلی پروژه‌های این کشورها  صادرات بخشی از محصولات ایران را نیز تحت تاثیر قرارداده است.

\n\n

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره تحقق و تصویب برجام و رفع موانع بین‌المللی برای رونق اقتصادی در منطقه و کشور گفت: دولت منابع مالی محدودی در اختیار دارد که امیدواریم با تغییر شرایط اقتصادی واحدهای تولیدی هم از رکود خارج شده و با تمام ظرفیت فعالیت خود را از سرگیرند.

\n\n

 نعمت‌زاده از تصویب قریب الوقوع لایحه منطقه‌ آزاد تجاری بوشهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب این لایحه در دولت و در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجاری موجود در استان بوشهر به احتمال 90 درصد این لایحه مورد موافقت و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

\n\n

 وی تصویب لایحه منطقه  آزاد تجاری استان بوشهر را با توجه به تاریخ، فرهنگ و ظرفیت‌های تجاری موجود در این منطقه نقطه عطفی برای رونق بیش از پیش بخش تجارت در استان بوشهر دانست و ابراز امیدواری کرد تجارت نیز متوازن با صنعت و توسعه فعالیت‌های معدنی  در بوشهر توسعه یابد.

\n\n

امام جمعه بوشهر نیز گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم اقتصادی در کشور نیاز است نقشه آمایش صنایع در جغرافیای هندسی ایران طراحی و تدوین شود.

\n\n

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با قدردانی از توجه به حل مشکلات صنعتی، معدنی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌های بالایی در این حوزه‌ها دارد که می‎تواند با تامین زیر ساخت‌های لازم تحول‌زا شود.

\n\n

 وی با تاکید بر توجه به سند چشم‌انداز صنعت، معدن و تجارت افزود: تدوین این سند زمینه اعتلای حوزه اقتصادی و تجاری کشور و استان بوشهررا فراهم می‌کند.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: صنعت، معدن و تجارت دارای یک ظرفیت بالایی است که اگر مورد توجه قراربگیرد کشور و منطقه را متحول می‌کند.

\n\n

صفایی بوشهری با تاکید بر طراحی نقشه آمایش صنایع بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت ‌های لازم اقتصادی در کشور نیاز است نقشه آمایش صنایع در جغرافیای هندسی ایران طراحی و تدوین شود تا تمام ظرفیت‌های کشور شناخته شود.

\n\n

وی با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: استان بوشهر با داشتن قابلیت‌های مهم در این حوزه‌ها می‌تواند نقش پررنگی در کشور و منطقه داشته باشد.

\n\n

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تجارت الکترونیک بیان کرد: کشوری موفق است که به سمت تجارت الکترونیک و صنایع مدرن و پیشرفته گام بردارد و تجهیز شود.

\n\n

صفایی بوشهری با اشاره به زیرساخت‌های معدنی استان بوشهر بر توجه به سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد تاکید کرد و افزود: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در صنعت نفت، پتروشیمی و گاز دارد که لازم صنایع پایین دستی این صنایع با توجه به وجود مواد اولیه آن در استان بوشهر توسعه یابد.

\n\n

وی، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی معدنی، صنعتی و تجاری، تدوین نقشه راه و تدوین مدیریت راهبردی را یک ضرورت دانست و بیان کرد:  با توجه به وجود طولانی‌ترین ساحل در استان بوشهر با خلیج فارس توجه به اقتصاد کرانه‌ای به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی برای ایجاد تولید ناخالص داخلی باید در اولویت قرار گیرد.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اکنون سهم استان بوشهر در اقتصاد کرانه‌ای 2.7 درصد است که نسبت به ظرفیت بالای سواحل استان بسیار اندک است.

\n\n

صفایی بوشهری با اشاره به قابلیت‌های این استان در بعد تجارت دریایی تصریح کرد: فعالیت مردم استان بوشهر با دریا و تجارت دریایی گره خورده است که باید زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم از این ظرفیت افزایش یابد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر