سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قائم مقام شیلات ایران گفت: با توجه ظرفیت های موجود در کشور و وجود پنج هزار و 700 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سیاست های مهم و جدی شیلات ایران در سال جاری است.به گزارش فکرشهر، سیف الله حقیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح پرورش ماهی در قفس فعالیت جدیدی در کشور است که نیازمند سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی است.وی اضافه کرد: براساس سیاست های سازمان شیلات تلاش می شود زمینه کار در این زمینه فراهم شود.حقیقی یادآورشد: درسال های گذشته پرورش میگو در کشور مورد توجه قرار گرفت اما از صنعت پرورش ماهی در قفس غفلت شد.
کد خبر: ۱۶۱۶
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: قائم مقام شیلات ایران گفت: با توجه ظرفیت های موجود در کشور و وجود پنج هزار و 700 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب، اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از سیاست های مهم و جدی شیلات ایران در سال جاری است.

به گزارش فکرشهر، سیف الله حقیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح پرورش ماهی در قفس فعالیت جدیدی در کشور است که نیازمند سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: براساس سیاست های سازمان شیلات تلاش می شود زمینه کار در این زمینه فراهم شود.

حقیقی یادآورشد: درسال های گذشته پرورش میگو در کشور مورد توجه قرار گرفت اما از صنعت پرورش ماهی در قفس غفلت شد.

قائم مقام شیلات ایران ادامه داد: هم اکنون مطالعاتی در این بخش انجام و مناطقی در کشور وجود دارد که امکان اجرای طرح پرورش ماهی درقفس را دارند.

وی با بیان این که ایران هنور در پرورش ماهی در قفس در دنیا جایگاهی ندارد، اظهار کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس همان طور که در دنیا اجرا شده با توجه به قابلیت موجود در کشور باید در ایران نیز عملیاتی شود.

حقیقی گفت: هم اکنو میزان تولید محصولات شیلاتی در کشور زیر یک میلیون تن در سال است که این رقم در بخش صید و صیادی و آبزی پروری باید به دو میلیون تن در سال افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به این که ظرفیت صید در محدوده آب های کشور محدود است بیشتر انرژی خود را باید در بخش پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی متمرکز کنیم تا بتوانیم راندمان صیادی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در همین ارتباط باید از ظرفیت آب های آزاد نیز برای بحث صید و صیادی استفاده کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر