شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در60 درصد مدارس این استان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسن قلندری روز دوشنبه درافتتاحیه دومین دوره المپیاد درون مدرسه ای استان بوشهر افزود: دردومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش 110 هزار دانش آموز بوشهری درمقاطع مختلف تحصیلی شرکت می کنند.\n\nوی اضافه کرد: میزان مشارکت دانش آموزان درطرح المپیاد درون مدرسه ای امسال نسبت به پارسال که 90 هزار نفر بود 5 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۱۹۲
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در60 درصد مدارس این استان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسن قلندری روز دوشنبه درافتتاحیه دومین دوره المپیاد درون مدرسه ای استان بوشهر افزود: دردومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش 110 هزار دانش آموز بوشهری درمقاطع مختلف تحصیلی شرکت می کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: میزان مشارکت دانش آموزان درطرح المپیاد درون مدرسه ای امسال نسبت به پارسال که 90 هزار نفر بود 5 درصد افزایش یافته است.

\n\n

قلندری اظهارکرد: توسعه ورزش آموزشگاهی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از سیاست های دولت تدبیر وامید است و تقویت المپیادهای ورزشی درمدارس مطالبه بحق دانش آموزان است.

\n\n

وی یادآورشد: ارتقای سطح ورزش مدارس در کنار افزایش کیفیت آموزشی ضروری است و بی توجهی به ورزش مدارس آسیب ها و مشکلات اجتماعی را افزایش می دهد.

\n\n

قلندری بیان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به ورزش آموزشگاه ها شده است طوری که هرسال برنامه های جدیدی در دستور کار قرار می گیرد. 

\n\n

وی کشف استعدادهای ورزشی، فعال کردن مدرسه در خارج از ساعت های رسمی و تبدیل آن به پایگاه نشاط و اخلاق، راه اندازی نهضت داوطلبان در تربیت بدنی، افزایش جمعیت زیرپوشش فعالیت های ورزشی، کمک به تعالی مدیریت آموزشگاهی، ورود انجمن اولیا و مربیان، شورای اسلامی شهر و روستا، شورای دانش آموزی و نهادهای اجتماعی برای ارتقای مسابقات آموزشگاهی و استفاده از فضاهای طرح امید استانداری از اهداف این طرح است.

\n\n

وی اظهارکرد: احیای ورزشهای بومی و محلی در مدارس استان بوشهر ازجمله رشته ورزشی است که درالمپیاد ورزشی مدارس مورد توجه قرار دارد.

\n\n

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: خانواده هایی که فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی ثبت نام می کنند توجه به ورزش مدرسه ای از خواسته های بحق آنها باشد.

\n\n

قلندری ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اسفند سال جاری لغایت اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: دومین مسابقات المپیاد دانش آموزی استان بوشهر در 18 رشته شامل تنیس روی میز، والیبال، بسکتبال، بومی و محلی، هندبال، ژیمناستیک، شطرنج، فوتبال، فوتسال، بدمینتون، دو و میدانی، دارت، طناب ورزی، مینی والیبال، مینی بسکتبال، تنیس، شنا برگزارمی شود که در پایان از برترین ها تجلیل می شود.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ورزش در دنیای امروز به عنوان یک علم شناخته شده است و جوانانی موفق هستند که ورزش را به مثابه علم در کنار زندگی و تحصیل خود به آن می پردازند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، فتح الله حقیقی افزود: با اجرای طرحهای مختلف در قالب طرح امید تلاش می شود گستره ورزشی در استان توسعه یابد.

\n\n

وی بیان کرد: در این ارتباط پارسال 75 زمین مینی فوتبال در روستاهای با بکهزار نفر جمعیت و امسال نیز 52 زمین مینی فوتبال در روستاهای 500 نفر جمعیت در قالب طرحهای امید در استان اجرا شده است.

\n\n

حقیقی اظهارکرد: با اجرای طرحهای امید سرانه ورزشی در استان بوشهر از 68 صدم درصد به 1.14 درصد افزایش یافته است.

\n\n

وی برگزاری مسابقه های دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهپیمایی خانواده ها و تقدیر از ورزشکاران مدال آور استان را از جمله دیگر برنامه های استان در بخش ورزش عنوان کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر