يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ساکنان محله های مختلف شهر برازجان استان بوشهر با گلایه مندی از وضعیت نابسامان و زمان نامشخص جمع آوری زباله های خانگی از کوچه ها و معابر این شهر خواستار ساماندهی آن شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، مردم برازجان براین باورند که سیستم ضعیف و نامنظم خدمات شهری بویژه در حوزه جمع آوری زباله شهرداری این شهر باعث بروز مشکلات و نگرانی هایی شده است.\n\nیکی از شهروندان ساکن محله 69هکتاری شهر برازجان در این زمینه گفت: جمع آوری زباله در برازجان بسیار نامناسب است و ساعت مشخصی ندارد و همین امر باعث سردرگمی مردم در زمینه زمان بیرون گذاشته زباله های خانگی شده است.
کد خبر: ۱۶۲۱۴
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: ساکنان محله های مختلف شهر برازجان استان بوشهر با گلایه مندی از وضعیت نابسامان و زمان نامشخص جمع آوری زباله های خانگی از کوچه ها و معابر این شهر خواستار ساماندهی آن شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مردم برازجان براین باورند که سیستم ضعیف و نامنظم خدمات شهری بویژه در حوزه جمع آوری زباله شهرداری این شهر باعث بروز مشکلات و نگرانی هایی شده است.

\n\n

یکی از شهروندان ساکن محله 69هکتاری شهر برازجان در این زمینه گفت: جمع آوری زباله در برازجان بسیار نامناسب است و ساعت مشخصی ندارد و همین امر باعث سردرگمی مردم در زمینه زمان بیرون گذاشته زباله های خانگی شده است.

\n\n

مهرداد آسایش افزود: مردم اگر زباله های خانگی خود را زودتر از ساعت اعلام شده بگذارند گاهی تاخیر متصدیان خدمات شهری باعث پخش شدن زباله ها در کوچه ها و معابر توسط حیوانات و یا افرادی که بدنبال جمع آوری مواد بازیافتی کیسه های زباله ها را پاره می کنند، می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: از سویی دیگر در برخی موارد خانواده هایی که از خودرو جمع آوری زباله جامانده اند کیسه های زباله را در دره های فصلی و یا زمین های خالی کنار منازل می اندازند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای افراد محله می شود.

\n\n

آسایش ادامه داد: شهر برازجان نیز مانند دیگر شهرهای کشور به نصب سطل های زباله بزرگ و تفکیک زباله خشک و تر در محله ها و کنارمجتمع های مسکونی نیاز دارد.

\n\n

شهروند ساکن فاز 2 شهر امام خمینی(ره) برازجان اظهار کرد: در این محله گاهی دو روز زباله ها در کوچه می ماند و کسی برای جمع آوری زباله اقدام نمی کند.

\n\n

مریم سعادتی پور افزود: این موضوع باعث ایجاد بوی تعفن و جمع شدن حشرات موذی در اطراف زباله ها شده که احتمال به خطر افتادن سلامتی کودکان وجود دارد و باعث نگرانی است.

\n\n

وی اضافه کرد: در برخی موارد پخش شدن زباله ها در کوچه و درب منازل باعث ایجاد درگیری میان همسایه ها می شود.

\n\n

دیگر ساکن این محله بیان کرد: جمع آوری سنتی و ماشین های غیراستاندارد زباله نیز باعث ایجاد مشکلاتی شده است. 

\n\n

اسماء عبدالهی اضافه کرد: کارگران متصدی خدمات شهری بشکلی بسیار نامطلوب کیسه زباله ها را از زمین برمی دارند و بدنبال ماشین زباله می دوند که باعث پاره شدن کیسه و پخش شدن زباله و ریختن شیرابه از زباله های چند روز مانده می شود.

\n\n

وی ادامه داد: این وضعیت بسیار نامطلوب و در شان شهروندان برازجانی نیست. 

\n\n

صاحب یک سوپرمارکت در محله اسدی شهر برازجان ضمن گلامندی از نحوه و زمان جمع آوری زباله در این شهر خواستار پیگیری جدی شهرداری برای ساماندهی این وضعیت شد.

\n\n

محمد رضایی گفت: در کنار این مغازه یک زمین خالی از سکنه است که همسایه ها در آن زباله می ریزند این زباله ها بویژه زباله های تر باعث بوی تعفن و جذب حیواناتی مانند سگ و گربه، حشرات موذی و منتقل کننده بیماری می شود که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

\n\n

وی اضافه کرد: اگر شهرداری نسبت به نظم کردن برنامه جمع آوری و نصب مخازن بزرگ زباله در کوچه ها و یا ملزم کردن مالکین پلاک های خالی ساخت نشده در کوچه ها برای دیوار یا فنس کشی اقدام کند،کمتر این مشکلات پیش می آید.

\n\n

شهروند ساکن محله 69هکتاری گفت: ماموران جمع آوری زباله همه آشغال ها نظیر کارتن و مواد پلاستیکی را نمی برند و زباله ها را نصف و نیمه درکوچه رها می کنند که باعث انباشته شدن زباله کنار دیوارها و زشت شدن چهره شهر می شود.

\n\n

زهرا حیدری افزود: ساعت حضور خودرو جمع آوری زباله شهرداری نامناسب است طوری که گاهی ساعت 14عصر گاهی 16 و گاهی تا فردا صبح هم در محله ها حضور نمی یابد. 

\n\n

یکی از متصدیان خدمات شهری که در حال جمع آوری زباله در یک محله بعد از یک روز تاخیر بود گفت: مقصر ما نیستیم اگر خودرو جمع آوری زباله باشد ما مشکلی نداریم.

\n\n

وی اضافه کرد: خودروهای جمع آوری زباله بیشتر فرسوده هستند و مشکل فنی باعث می شود هر دستگاه چند روز بخوابد تا تعمیر شود و زباله های مردم نیز جمع نمی شود.

\n\n

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری برازجان به ایرنا گفت: با توجه به اینکه چند روزی است در این مسئولیت مشغول به کار شده ام اما مشکلات مردم را درک می کنم و پیگیر تدوین برنامه ای جامع، کارشناسی و قوی برای ساماندهی خدمات شهری در حوزه های مختلف هستم.

\n\n

علی زارعی افزود: همه تلاش ما برای جلب رضایت مردم است و نظافت، زیباسازی و دفع بهداشتی و مکانیزه زباله ها در اولویت برنامه کاری است که سعی داریم با کمک بخش خصوصی این مورد را به نحو رضایت بخشی ساماندهی کنیم.

\n\n

وی اظهار کرد: فضای شهر متعلق به مردم است و بیشترین استفاده از امکانات شهری و فضای زیبای شهر نیز توسط شهروندان صورت می گیرد که آنها باید با مجموعه شهرداری همکاری کنند.

\n\n

زارعی اضافه کرد: مردم بدنه شهرداری را از خود بدانند و خود نیز در حفظ اموال عمومی و پاکیزه نگه داشتن شهر تلاش کنند و هر جا هم مشکلی وجود دارد ما انتقادها و نظرهای شهروندان را با آغوش باز می پذیریم و از ایده ها و دیدگاه های کارشناسی آنها بهره خواهیم برد.

\n\n

وی بیان کرد: هر شهروند خود را یک شهردار بداند و اگر مشاهده کرد در محله اش پارک محله ای و امکانات تفریحی وجود دارد و یا مخازن زباله ای نصب می شود در حفظ و نگهداری آن بکوشد و اگر موردی از شیطنت ها برای آسیب رساندن به اموال عمومی مشاهده کردند از آن جلوگیری کنند و بی تفاوت نباشند زیرا همه این امکانات برای رفاه آنها ایجاد شده است. 

\n\n

مسئول خدمات شهری شهرداری برازجان گفت: هم اکنون 11خودرو جمع آوری زباله سنتی و چهار دستگاه خودرو مکانیزه با 32نیرو خدماتی کار جمع آوری زباله از سطح کوچه های شهر برازجان را انجام می دهند.

\n\n

امرالله عباسی افزود: تاکنون 400مخزن مکانیزه 360لیتری خریداری که تعداد زیادی از آن در محلات نصب شده است و تعداد باقیمانده نیز در محلات فاقد مخزن زباله نصب خواهد شد.

\n\n

وی یادآور شد: در سال گذشته دو کامیون پرس زباله با اعتبار پنج میلیارد ریال، یک مینی لودر یک میلیارد و 200میلیون ریال و 50 مخزن و زیرمخزن نیز با اعتبار چهار میلیارد ریال برای شهر برازجان خریداری شد.

\n\n

عباسی با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن ناوگان دفع زباله شهری برازجان ادامه داد: علاوه بر نیاز به افزایش و نوسازی سیستم موتوری با توجه به گسترده شدن شهر برازجان افزایش تعداد نیروهای خدماتی نیز بسیار ضروری است.

\n\n

وی بیان رد: با توجه به اینکه هم اکنون هر کارگر جمع آوری زباله در شهر برازجان مسئول پاکسازی پنج خیابان است علاوه بر اینکه بار سنگین و فشرده ای بر این مامور وارد می شود همزمان که این فرد در یک خیابان مشغول انجام وظیفه است چهار خیابان دیگر در نوبت هستند و به این دلیل مشکلاتی رخ می دهد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر