چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امسال 793 زائر بوشهری حریم امن الهی با شش کاروان از بیستم تا بیست و دوم شهریور به سرزمین وحی مشرف شدند و بیست و یکم و بیست و دوم مهر بازگشتند...
کد خبر: ۱۶۲۵۴
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: یکی از حاجیان بوشهری جژء مفقودان حادثه مناست.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امروز چهلمین روز کوچ کسانی است که لباس سپید احرام، جامه آخرتشان شد. در حادثه منا که روز عید قربان اتفاق افتاد، هشت نفر از‌ بوشهری‌ها جان خود را از دست دادند. شش نفر با کاروان‌های استان به حج رفته بودند و دو نفر با کاروان استان فارس.

\n\n

مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: تا کنون پیکر مرحوم محمد خندان، محمد کامل، علی گمارلو، خلیل فرخ و حمید دریانورد برگشته و به خاک سپرده شده است.

\n\n

عبدالرسول رنجبر در خصوص سه قربانی دیگر این حادثه هم توضیح داد: آن طور که تا الان مشخص شده پیکر عبدالعزیز نساج و حسین عیوضی در عربستان دفن شده‌ است اما هنوز از سرنوشت عبدالرحمن لطیفی خبری نیست.

\n\n

وی به خبرگزاری صداوسیما گفت: امروز مراسم چهلم جان باختگان فاجعه منا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و این مراسم در بوشهر پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین برگزار خواهد شد.

\n\n

امسال 793 زائر بوشهری حریم امن الهی با شش کاروان از بیستم تا بیست و دوم شهریور به سرزمین وحی مشرف شدند و بیست و یکم و بیست و دوم مهر بازگشتند.

\n\n

بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت کشورمان، بیش از هفت هزار نفر از کشورهای مختلف در حادثه منا مفقود و قربانی شدند. 

\n\n

در بین 43 کشوری که به طور رسمی آمار جان باختگان خود را در این حادثه اعلام کرده‌اند، ایران با 464، مالی با 369 و نیجریه با 320 قربانی بالاترین آمار قربانیان فاجعه منا را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. 

\n\n

براساس اعلام سازمان حج و زیارت هنوز 28 تن از زائران مفقود هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر