شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت ارائه آموزشهای مهارتی به روستائیان، این آموزشها باید براساس نیازسنجی و با همکاری دهیاران اجر ا شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز چهارشنبه درنشست با مجموعه مدیران این اداره کل افزود: اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای درمناطق محروم و کمتر توسعه یافته، توجه به آموزش های روستایی و نحوه اجرایی کردن این آموزش ها در روستاها در سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارتباط با تحقق عدالت اجتماعی و سیاست های این سند مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۲۷۵
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت ارائه آموزشهای مهارتی به روستائیان، این آموزشها باید براساس نیازسنجی و با همکاری دهیاران اجر ا شود.
\n
\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز چهارشنبه درنشست با مجموعه مدیران این اداره کل افزود: اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای درمناطق محروم و کمتر توسعه یافته، توجه به آموزش های روستایی و نحوه اجرایی کردن این آموزش ها در روستاها در سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارتباط با تحقق عدالت اجتماعی و سیاست های این سند مورد توجه قرار گرفته است.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت آموزش در روستاها و تأکید قوانین بالادستی در ارتباط با بهبود وضعیت روستاها، کاهش نابرابری بین جامعه روستایی، عشایری و شهری و آموزش های مستمر به این قشر با هدف توانمند سازی روستائیان برای مشارکت در تولید و صنعت اداره کل آموزش روستایی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شده است.

\n\n

وی اظهارکرد: با توجه به مهاجرت روستائیان به شهرها تاکید دولت تدبیر و امید در زمینه مهاجرت معکوس روستائیان بوده که با ایجاد تسهیلات و رفاه لازم در روستاها به عنوان قطب های تولید در جامعه نقش موثری در توسعه کشور داشته باشند.

\n\n

کازرونی افزود: دراین ارتباط با برگزاری نشست هایی با دهیاران، شورای اسلامی روستاها، بخشداران و کمیته های اشتغال شهرستانها با محوریت فرمانداران واحصای رشته های مورد نیاز شهرستانها در زمینه توسعه آموزش های مهارتی در روستاها گام برداشته ایم.

\n\n

وی بیان کرد: کسب مهارت های فنی و حرفه ای با ایجاد فرصت های جدید شغلی بیکاری های فصلی مناطق روستایی را کاهش و صنعتی شدن بافت روستایی را به دنبال دارد.

\n\n

کازرونی پرورش کارآفرین از ویژگیهای آموزشهای ارایه شده به روستائیان است که فرد با کسب فرصت های شغلی مناسب می تواند خود فرصت شغلی در منطقه ایجاد کند.

\n\n

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر همچنین با اشاره به اهمیت فراگیری آموزشهای مهارتی از سوی زنان گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و 618 نفر از زنان این استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

\n\n

کازرونی افزود: توانمندسازی و آموزش زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه از دیگر اولویت های اداره کل آموزش فنی وحرفه ای است.

\n\n

وی اضافه کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار و توسعه آموزش های مشاغل خانگی کوتاهترین مسیر برای تامین اشتغال زنان و برطرف دغدغه های درآمدی زنان سرپرست خانوار است.

\n\n

کازرونی اظهارکرد: برنامه ریزی ها باید بر مبنای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تبدیل آنان به کارآفرین به جای مستمری بگیر باشد.

\n\n

وی گفت: در همین راستا تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی با مشارکت دفتر امور بانوان استانداری برای ارائه د وره های مهارت تخصصی ویژه زنان سرپرست خانوار منعقد شده است.

\n\n

کازرونی افزود: با اجرای طرح آموزشی انفال ( توسعه آموزش های مهارتی برای زنان) امکان حضور بانوان در مراکز آموزشی برادران برای ارائه آموزش های خاص و فنی که امکان فراهم کردن تجهیزات آن در مراکز خواهران امکان پذیر نیست، فراهم می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر