دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: بی رغبتی بیشتر خانوارهای ساکن این شهر به دریافت انشعاب شبکه فاضلاب شهری سبب بروز مشکلات بهداشتی و محیط زیستی شده است.
کد خبر: ۱۶۳۷۱
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: بی رغبتی بیشتر خانوارهای ساکن این شهر به دریافت انشعاب شبکه فاضلاب شهری سبب بروز مشکلات بهداشتی و محیط زیستی شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالنبی یوسفی افزود: درحالی که 75 درصد از شبکه فاضلاب شهر گناوه اجرا و آماده بهره برداری است اما تاکنون کمتر از 20 درصد منازل اهالی به سامانه فاضلاب متصل شده است.
\nوی بااشاره به اینکه رها شدن فاضلاب در کوچه و خیابانهای این شهر یکی از عمده مشکل بهداشت محیط شهر گناوه است، افزود: تکمیل نشدن کامل سامانه فاضلاب دیگر طرح های عمرانی را تحت شعاع خود قرار داده و چهره شهر را نازیبا کرده است.
\nیوسفی گفت: برای تکمیل 25 درصد باقی مانده طرح فاضلاب شهر گناوه 750 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باتوجه به کمبود منابع تامین این اعتبار تکمیل آن سالها طول می کشد.
\nوی اظهار کرد: کوچه هایی که شبکه فاضلاب خانگی در آن فعال است و ساکنانش اقدام به خرید انشعاب کرده و به شبکه فاضلاب وصل شده اند، شرایطی مناسب هیچ آلایندگی محیطی وجود ندارد. 
\nیوسفی گفت: این درحالی است که بیشتر خانواده ها دربخش هایی که شبکه فاضلاب تکمیل شده حتی هزینه اشتراک فاضلاب را پرداخت کرده اند اما به بهانه های رغبتی به وصل کردن منازل خود به شبکه فاضلاب ندارند.
\nفرماندار گناوه بیان کرد : عده ای به اشتباه می پندارند که مخلوط شدن آب پسماندهای غذایی با فاضلاب سرویس های بهداشتی مشکل شرعی دارد درحالی که بانظر علما این کار اشکال شرعی ندارد .
\nوی بااشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا مردم به متصل شدن شبکه فاضلاب شهری تشویق ومتقاعد شوند، افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد ناچاریم مقرراتی را مصوب کنیم که مردم ملزم به وصل انشعاب فاضلاب خانگی خود شوند.
\nیوسفی اظهار کرد: درسال گذشته با رایزنی های متعدد، چهار میلیارد ریال اعتبار برای مهار فاضلاب ساحل که آلودگی تاحد 250 برابر حدمجاز در نقطه هایی از دریا بوجود می آورد، اختصاص دادیم و توانسته ایم در یک مقطع کوتاه، بخش های آلوده ساحل بندر گردشگر پذیر گناوه را ساماندهی کنیم.
\nبه نوشته ایرنا، وی گفت: امیدواریم درسال جاری اعتبار قابل توجهی به طرح عظیم فاضلاب گناوه اختصاص یابد تابتوانیم کار تکمیل 25 درصد باقی مانده این طرح را ادامه دهیم.
\nوی بیان کرد: انتظار داریم که دیدگاه مردم نسبت به فاضلاب تغییر و قانع شوند انشعاب فاضلاب منازل خود را خریداری به شبکه سراسری جمع آوری فاضلاب شهر وصل کنند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر