يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: هم اینک 28 هزارنفر عضو کتابخانه های این استان هستند که از این میزان بیشترین گروه سنی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، سیدعلی هاشمی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تا برنامه افق یک هزار و 404 اعضای کتابخانه های عمومی استان به 280 هزار نفر افزایش پیدا کند که تا این رقم فاصله داریم .\n\nوی اظهار کرد: هم اینک 61 کتابخانه عمومی در استان فعال هستند که از این میزان 21 کتابخانه روستایی و 40 کتابخانه شهری هستند .
کد خبر: ۱۶۵۳۷
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: هم اینک 28 هزارنفر عضو کتابخانه های این استان هستند که از این میزان بیشترین گروه سنی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
\n
\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، سیدعلی هاشمی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تا برنامه افق یک هزار و 404 اعضای کتابخانه های عمومی استان به 280 هزار نفر افزایش پیدا کند که تا این رقم فاصله داریم .

\n\n

وی اظهار کرد: هم اینک 61 کتابخانه عمومی در استان فعال هستند که از این میزان 21 کتابخانه روستایی و 40 کتابخانه شهری هستند .

\n\n

هاشمی اضافه کرد: 37 روستا نیز مشمول ایجاد کتابخانه هستند و 31 روستا نیز به کتابخانه سیار نیاز دارند.

\n\n

وی ادامه داد: با توجه به نیاز استان به کتابخانه سیار در حال حاضر هیچ کتابخانه سیاری وجود ندارد.

\n\n

هاشمی بیان کرد: فضای کتابخانه ای استان در سال گذشته 22 هزار متر مربع بوده و امسال دو هزار متر مربع به آن اضافه شده است .

\n\n

وی گفت: 767 هزار نفر جمعیت باسواد در استان هستند که باید به ازای هر نفر چهار کتاب در کتابخانه های عمومی وجود داشته باشد ولی هم اینک 759 هزار نسخه بوده و با میزان موردنیاز فاصله بسیاری وجود دارد.

\n\n

هاشمی افزود: 9 ایستگاه مطالعه یا کتابخانه باز شهری در استان داریم که طی شش ماهه اول امسال 201 هزار و 450 نسخه کتاب از این ایستگاههای مطالعه به امانت برده شده است .

\n\n

وی اظهار کرد: درهمین مدت 83هزارو 260 نسخه کتاب برگشت داده شد و یکصد و 18 هزارو 190 نسخه کتاب برگشت داده نشده است .

\n\n

هاشمی اضافه کرد: کتاب با موضوعات ادبیات،دین و کمک های درسی بیشترین مخاطبان را در بین مردم استان دارد و عمده ترین نیاز در بخش کتابخانه های استان را کتابهای کمک درسی تشکیل می دهند.

\n\n

وی ادامه داد: شهرداری های خارگ و عسلویه بیشترین همکاری را در زمینه تخصیص نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه ها با این اداره کل داشته اند .

\n\n

غبار روبی قبور مطهر شهدا،حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه در همه شهرستانها ،حضور در مدارس، نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی،نمایشگاه کتاب بازارچه مبادله هدیه کتاب با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در هفته کتاب و تجلیل از90 نفراز فعالان عرصه کتاب و کتابخانه ها از برنامه های هفته کتاب در استان بوشهر است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر