جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج فارس در استفاده از جلبک‌های دریایی در ساخت داروها نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، علیرضا رئیسی در نشست منطقه پنج آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت گفت: در همکاری‌های بین منطقه‌ای باید دستورالعمل‌هایی تعیین و وظایف هر یک از دانشگاه‌ها مشخص شود تا ایجاد قطب‌ها منجر به هم افزایی شود.\n\nرئیسی گفت: انجام درست مسئولیت‌های محوله هر دانشگاه سهم بسیار زیادی در رسیدن به سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و درمان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۵۸۸
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج فارس در استفاده از جلبک‌های دریایی در ساخت داروها نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، علیرضا رئیسی در نشست منطقه پنج آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت گفت: در همکاری‌های بین منطقه‌ای باید دستورالعمل‌هایی تعیین و وظایف هر یک از دانشگاه‌ها مشخص شود تا ایجاد قطب‌ها منجر به هم افزایی شود.

\n\n

رئیسی گفت: انجام درست مسئولیت‌های محوله هر دانشگاه سهم بسیار زیادی در رسیدن به سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و درمان خواهد داشت.

\n\n

وی بیان داشت: مرکز تحقیقات هسته‌ای، زیست فناوری دریایی خلیج فارس و طب عفونی و گرمسیری از جمله توانمندی‌های برجسته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سطح کشوری است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج فارس در استفاده از جلبک‌های دریایی در ساخت داروها نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.

\n\n

استان بوشهر در کلان منطقه پنج کشور قرار گرفت

\n\n

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت:  آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور  به 10 منطقه تقسیم بندی شده است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه هرمزگان، شیراز، جهرم، فسا، یاسوج، گراش و لار در کلان منطقه پنج کشور قرار گرفته‌اند.

\n\n

صمد اکبرزاده خاطر نشان کرد: اهداف طرح آمایش آموزش عالی سلامت تامین منابع انسانی حوزه سلامت با بهره‌مندی از نیروهای بومی، دسترسی به آموزش عالی سلامت و گسترش عدالت، تسهیل حضور دانشگاه‌های بزرگ کشور در عرصه رقابت‌های بین المللی و ساماندهی مراکز آموزش عالی در گسترش ماموریت گرایی است.

\n\n

دستیابی به اهداف طرح با تلاش دانشگاه‌ها پیوند دارد

\n\n

دبیر منطقه پنج آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت نیز موفقیت این طرح را وابسته به تلاش دانشگاه‌ها دانست وگفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات موجود به‌کار گیرند.

\n\n

میرزا خلیل بهمنی افزود: برخی چالش‌ها در تمام دانشگاه‌ها وجود دارد و هدف از تشکیل این نشست‌ها نیز برطرف کردن مشکلات و ایجاد هم افزایی است.

\n\n

وی نقش معاونت‌ها در دانشگاه را مهم برشمرد و گفت: با توجه به فرصت موجود می‌توان برای اجرای این طرح برنامه ریزی کرد تا با اولویت بندی در بودجه گام‌های مؤثری برداشته شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر