دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس محیط زیست بخش بردخون استان بوشهر گفت: طرح شناسایی الگوهای رفتاری دلفین های دریایی گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیلو در دست اجراست.\n\nبه گزارش فکرشهر، نجف جمشیدی افزود: طرح حمایت از دلفین های دریایی در قالب طرح 'سرزمین من' با مجری کارشناسان محیط زیست کشور در این منطقه از سال گذشته به اجرا درآمده است.\nوی اضافه کرد: این طرح حمایتی تا سال آینده دراطراف جزیره نخیلو و ام الگرم ادامه دارد.
کد خبر: ۱۶۶۵۳
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: رئیس محیط زیست بخش بردخون استان بوشهر گفت: طرح شناسایی الگوهای رفتاری دلفین های دریایی گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیلو در دست اجراست.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نجف جمشیدی افزود: طرح حمایت از دلفین های دریایی در قالب طرح 'سرزمین من' با مجری کارشناسان محیط زیست کشور در این منطقه از سال گذشته به اجرا درآمده است.
\nوی اضافه کرد: این طرح حمایتی تا سال آینده دراطراف جزیره نخیلو و ام الگرم ادامه دارد.

\n\n

رئیس محیط زیست بخش بردخون افزود: دراین طرح کارشناسان از رفتار و حرکات دلفین ها عکس برداری و فیلم تهیه می کنند و تصمیم دارند در یک کتاب جامع به چاپ برسانند.
\nوی بیان کرد: بیشتر این دلفین ها به صورت گله های پنج تایی و 20تایی در پارک ملی دیر نخیلو، جزیره ام الگرم و حوالی شرکت متانول کاوه دیر دیده می شوند.
\nجمشیدی یادآورشد: هم اکنون با تلاش کارشناسان محیط زیست کتابی در این زمینه به صورت نقاشی برای کودکان ابتدایی به چاپ رسیده است.
\nوی افزود: طر ح های مهم دیگر نیز حمایت از لاک پشتان و پرستوهای دریایی است که در پارک ملی دریایی دیر نخیلو در دست اجراست.
\nبه نوشته ایرنا، رئیس محیط زیست بخش بردخون گفت: جزیره نخیلو هم اکنون بیش از هر چیز محل زیست لاک پشتان خلیج فارس است و از این نظر اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد.
\nجزیره های ام الگرم، تهمادو، نخیلو و خورخان در بخش بردخون شهرستان دیر در خلیج فارس واقع شده است که این منطقه از نظر تنوع زیستی یکی از غنی ترین مناطق سواحل خلیج فارس است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر