جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان بوشهر گفت: همایش‌های ملی و بین‌المللی تاریخی با هدف بازگرداندن سندها، تصویر و یادداشت‌ها به استان بوشهر برگزار می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مسعود عرب‌زاده در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی ضرورت برگزاری همایش سفرنامه‌نویسان خارجی در بوشهر اظهار داشت: هر ساله به مناسب ۱۸ اسفند روز بوشهر برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود، اما برنامه‌ها فاقد تاثیرگذاری و زنده کردن آداب و رسوم بومی این استان است.\n\n
کد خبر: ۱۶۷۵۲
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان بوشهر گفت: همایش‌های ملی و بین‌المللی تاریخی با هدف بازگرداندن سندها، تصویر و یادداشت‌ها به استان بوشهر برگزار می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود عرب‌زاده در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی ضرورت برگزاری همایش سفرنامه‌نویسان خارجی در بوشهر اظهار داشت: هر ساله به مناسب ۱۸ اسفند روز بوشهر برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود، اما برنامه‌ها فاقد تاثیرگذاری و زنده کردن آداب و رسوم بومی این استان است.

\n\n

تاریخی بوشهر

\n\n

وی با بیان اینکه بوشهر در گذشته دروازه تجاری ایران بوده است، افزود: به این دلیل کتاب‌های زیادی در کشورهای مختلف در خصوص سفرنامه تاجران به استان بوشهر چاپ شده است که جمع‌آوری و به زبان فارسی ترجمه نشده است.

\n\n

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه به دلیل وجود کتاب‌های بسیار در کشورهای مختلف با موضوع سفرنامه بوشهر وجود دارد، برگزاری این همایش به صورت بین المللی ضروری است، عنوان کرد: این همایش موجب بازگشت بسیاری از سندها، عکس‌ها و یادداشت‌ها به استان می شود.

\n\n

عرب‌زاده اظهار کرد: سفرنامه‌ها منابع خوبی برای شناخت فرهنگ، آداب و رسوم گذشتگان است و جمع‌آوری آن موجب انتقال فرهنگ گذشتگان به آیندگان می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به از سرگیری تعاملات تجاری کشورهای دیگر با بوشهر در پسابرجام، گفت: قدمت تجارت در استان بوشهر می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذار در استان بوشهر شود.

\n\n

عرب‌زاده از برگزاری نشست هم اندیشی ضرورت برگزاری همایش سفرنامه‌نویسان خارجی در بوشهر خبر داد و عنوان کرد: در این نشست علاوه بر هم‌فکری متخصصین این امر، کتاب «هلندی‌ها در خلیج فارس و بوشهر» اثر زنده‌یاد حسن زنگنه معرفی خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر