شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شناور موج نگار هواشناسی روز جمعه در بندردیر در جنوب استان بوشهر به آب انداخته شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، این شناور (بویه) موج‏نگار هواشناسی با ظرفیت ثبت سرعت و جهت باد، جهت موج دردوره‏های زمانی، برای امنیت و سلامت سفرهای دریایی ملوانان در 25کیلومتری بندردیر در جنوب استان بوشهر استقرار یافته است.\n\nمدیرکل هواشناسی استان بوشهردر این ارتباط گفت: این پروژه با همکاری اداره کل بندر و دریانوری استان برای اندازه‏گیری پارامترهای دریایی، حوادث، امواج، سیل، مسافت دریایی و شناسایی مناطق حادثه خیز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۶۸۳۹
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

فکرشهر: شناور موج نگار هواشناسی روز جمعه در بندردیر در جنوب استان بوشهر به آب انداخته شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این شناور (بویه) موج‏نگار هواشناسی با ظرفیت ثبت سرعت و جهت باد، جهت موج دردوره‏های زمانی، برای امنیت و سلامت سفرهای دریایی ملوانان در 25کیلومتری بندردیر در جنوب استان بوشهر استقرار یافته است.

\n\n

مدیرکل هواشناسی استان بوشهردر این ارتباط گفت: این پروژه با همکاری اداره کل بندر و دریانوری استان برای اندازه‏گیری پارامترهای دریایی، حوادث، امواج، سیل، مسافت دریایی و شناسایی مناطق حادثه خیز راه اندازی شده است.

\n\n

نادر شفی خدایی افزود: هواشناسی استان بوشهر با توجه به بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی و آبی این استان مسئول پیش بینی های دریایی برای برنامه ریزی های تولیدی و امنیتی است.

\n\n

وی اضافه کرد: اطلاعات دریایی باید به روز باشد و با نصب این دستگاه در دریا تمام اطلاعات دریایی از قبیل عمق، ارتفاع، موج، سمت باد و انواع دیگر فعالیت دریایی به سایت مستقر در هواشناسی بندردیر انتقال می یابد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، از صیادان، سفاران و دریانوردان خواست در حفظ و نگهداری این بویه نهایت همکاری داشته باشند و پایداری باتری های این دستگاه در صورت نداشتن حادثه برخورد با شی تا سه سال نیازی به شارژ ندارند.

\n\n

وی اضافه کرد: نقشه های هواشناسی استان بوشهر در این استان تولید می شود و با توجه به شرایط اقلیمی استان دارای اهمیت فراوانی است و هر شش ساعت نقشه ها تولید می شود و با استفاده از آنها توانایی پیش بینی برای یک هفته امکان پذیر است.

\n\n

فرمانداردیر گفت: بندردیر به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد دریایی، سالانه شاهد حوادث از قبیل غرق شدن شناورهای باری و صیادی در آبراه این بندر است.

\n\n

حمزه اعتماد افزود: نصب و آب انداختن بویه موج نگار دراین بندر کمک بسیاری در امنیت دریایی، شناسائی مناطق حادثه‏خیز و جلوگیری از بروز مشکلات و خطرات احتمالی برای دریانوردان در استان بوشهر خواهد بود.

\n\n

بندردیر (dayyer) در فاصله 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر