يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی با حضور استاندار بوشهر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان استان، رئیس جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر معارفه شد.
کد خبر: ۱۶۹۲۵
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹

فکرشهر: در آیینی با حضور استاندار بوشهر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان استان، رئیس جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر معارفه شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در همایش تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج با اشاره به حماسه‌ها و ایثار رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اظهار داشت: استان بوشهر همیشه در تاریخ نقش ملی خوبی در زمینه دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی و مرزداری ایفا کرده است.

\n\n

\n\n

وی با اشاره به رشادت‌های شهید رئیسعلی دلواری در دفاع و بیرون راندن بیگانگان و مقاومت در مقابل زورگویی‌های استعمارگران افزود: مردم استان بوشهر با تقدیم افزون بر 2 هزار شهید والامقام در دوران دفاع مقدس که امسال نیز به نام مبارک شهید نادر مهدوی به نمایندگی از شهدای والامقام استان بوشهر به عنوان شهید شاخص سال مزین شده نقش ملی خود را در دفاع و صیانت از این مرزوبوم را به خوبی ایفا کرده است.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از نگاه قشری و جناحی به آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در دفاع مقدس جز ایثار و خلوص هیچ چیز دیگری نمی‌توانست موجب شود این حماسه‌ها و رشادت‌ها رقم بخورد.

\n\n

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان الگوی رفتاری در میان جوانان تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر این مهم تاکید داشتند که در روزهای اعزام کاروان‌های بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل از کسی نمی‌پرسیدند که شما به چه فکر می‌کنید و چه اندیشه‌ای دارید و همه برای دفاع می‌رفتند، امروز هم ما باید فارغ از دیدگاه‌‌ها و منافع جمعی و جناحی خود به مردم خدمت کنیم.

\n\n

سالاری ایجاد فضای منطقی و عقلی در خدمت رسانی به مردم را برگرفته از فرهنگ و تفکر بسیج برشمرد و تصریح کرد: سالجاری به عنوان سال همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده که مصداق عینی این همدلی و همزبانی را در دوران دفاع مقدس به عنوان سند واقعی در میان مردم با وجود تمام سختی‌ها و دشواری‌های زندگی در آن دوران شاهد بودیم،به گونه‌ای که مردم مثل کوه پشت انقلاب ایستادند.

\n\n

\n\n

وی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک مجموعه غیر سیاسی یاد کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر وظیفه خود را تابه حال به خوبی انجام داده و همه مسئولین استانی با علاقه و تصمیم قلبی به این مجموعه کمک می‌کنند.

\n\n

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قالب باغ موزه در بوشهر احداث می‌شود
\nاستاندار بوشهر با اشاره به ضرورت بازگو کردن روایات و حماسه‌ها و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قالب باغ موزه در بوشهر احداث می‌شود که در این ارتباط تمام دستگاه‌های اجرایی خصوصا دستگاه‌های مرتبط با امور عمرانی باید همکاری کنند تا این مرکز فرهنگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

\n\n

وی بر نیاز بوشهر به این مرکز فرهنگی حفظ ارزش‌ها و نشر آثار دفاع مقدس تاکید کرد و بیان داشت: بوشهر با توجه به نقش پررنگی که در دوران هشت سال دفاع مقدس و استکبار ستیزی و حماسه آفرینی‌هایی که در طول تاریخ داشته به این مرکز فرهنگی نیاز دارد.

\n\n

سالاری بر انجام کار فرهنگی به عنوان یک ضرورت اجتماعی اشاره کرد و گفت: اصل کار تولید محتوا و کار فرهنگی است و صرفا احداث ساختمان منجر به انجام فعالیت فرهنگی نمی‌شود.

\n\n

وی در ادامه از تلاش  سرهنگ احمد موحد در مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تقدیر کرد و افزود: برای غلامحسین خسروی که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در استان بوشهر است در تصدی مدیر جدید بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر آرزوی موفقیت می‌کنیم و این اطمینان خاطر را داریم که تمام دستگاه‌های استان با یک علاقه قلبی به دفاع مقدس با ایشان در زمینه حفظ و حراست از اسناد حماسه و ایثارگری شهداء و ایثارگران همکاری خواهند کرد.

\n\n

سال گذشته پنج میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند

\n\n

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز اظهار داشت: مدل بسیج که از سوی حضرت امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس بنیان گذاشته شد، باعث نجات کشورهایی چون لبنان، عراق و سوریه شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ایران در بسیاری از صنایع جزء 10 کشور اول جهان است بیان کرد: فرهنگ و تفکر بسیجی این مملکت را نجات داده و تمام موفقیت ‌های کشور در زمینه هسته ‌ای، موشکی و نانو مرهون این تفکر است.

\n\n

سردار کارگر بیان کرد: اینکه در جریان مذاکره‌های هسته ای شش قدرت بزرگ جهانی برابر ایران حاضر می‌شوند، این حاصل دفاع مقدس و عظمت شهداست.

\n\n

وی گفت: دفاع مقدس فقط هشت سال نبوده بلکه همچنان باقی است.

\n\n

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اینکه رئیس جمهور امریکا در نشست با مخالفان نظامی اسلامی ایران مطرح می‌کنند که ایران در هشت سال جنگ با دست خالی پیروز شده و جنگ با این کشور سخت است این نشان از ابهت و بزرگی دفاع مقدس در بعد بین‌المللی است.

\n\n

\n\n

کارگر با اشاره به اینکه امروز ایران در عرصه نظامی هیچ نیازی به خارج از کشور ندارد اضافه کرد: در دولت‌های مختلف از هر دستگاه و نهادی که برای برگزاری برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کمک خواستیم نهایت همکاری را داشتند و این به منزله اهتمام به تمام معنای مسئولان نظام به موضوع دفاع مقدس است.

\n\n

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که از این شمار 80 درصد آنها برای بار نخست به این مناطق آمده بودند و سن آنها بین 15 تا 30 سال بود.

\n\n

سردار کارگر یادآور شد: این بدین معنی است که جوانان امروز در برابر تهاجم ‌های احتمالی دشمن بیش از جوانان نسل دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه نظام جمهوری اسلامی هستند.

\n\n

وی گفت: 50 درصد از افرادی که سال گذشته از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند با خودروهای شخصی به منطقه رفتند و این نشان از عشق و اردات خاص مردم نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس است.

\n\n

در این آیین غلامرضا خسروی به سمت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس معرفی و از احمد موحد تجلیل شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر