شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: قصد داریم از برخی شناورهای مدرن جامعه محلی استان بوشهر که در کنار ساحل پهلو گرفته اند به عنوان اقامتگاه استفاده کنیم.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، ناصر امیرزاده تاکید کرد : یکی از اهداف تعیین شده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با استفاده از پتانسیل های موجود در این استان توسعه گردشگری دریایی و ساحلی است.
کد خبر: ۱۷۱۱۱
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: قصد داریم از برخی شناورهای مدرن جامعه محلی استان بوشهر که در کنار ساحل پهلو گرفته اند به عنوان اقامتگاه استفاده کنیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، ناصر امیرزاده تاکید کرد : یکی از اهداف تعیین شده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با استفاده از پتانسیل های موجود در این استان توسعه گردشگری دریایی و ساحلی است.

\n\n

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: می توان تا زمان ساخت اقامتگاه های مناسب در سواحل استان بوشهر، از خانه های روستاهای ساحلی جهت اسکان گردشگران استفاده کرد.

\n\n

امیرزاده گفت : به همین منظور در نظر داریم با اعطای تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان به روستاییان آنها را به تعمیر و آماده سازی خانه هایشان جهت اسکان مسافران ترغیب کنیم.

\n\n

وی اظهار داشت: همچنین می توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به ساخت خانه های جدید جهت اسکان مسافران اقدام کنند.

\n\n

ناصر امیرزاده تاکید کرد : تجربه نشان داده است که گردشگران نیز از اسکان در خانه های روستایی استقبال می کنند چرا که به این ترتیب از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه خاص، آشنا می شوند.

\n\n

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، رواج و توسعه بوم گردی هم اکنون به عنوان یکی از اولویت های مهم در جهت رونق گردشگری استان در دستور کار قرار دارد که بهره گیری از خانه های روستاییان نیز می تواند در رواج بوم گردی بسیار موثر باشد.

\n\n

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: هم اکنون مطالعات لازم جهت چگونگی توسعه گردشگری در شهرستان های ساحلی آغاز شده است که امیدواریم با همکاری بیشتر بخشدارهای شهرستانهای ساحلی هر چه سریعتر اهداف تعیین شده در جهت توسعه گردشگری و ساحلی استان تحقق یابد.

\n\n

وی گفت : همچنین این امکان وجود دارد که از شناورهای ساکنین روستاها و شهرستان های ساحلی با کاربری گردشگری بهره گیریم چرا که اکثر روستاهای ساحلی استان بوشهر دارای اسکله های صیادی مدرن و استاندارد هستند که این امر امکان استفاده از آنها را در جهت توسعه گردشگری دریایی فراهم می کند.

\n\n

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: همچنین قصد داریم از برخی شناورهای مدرن جامعه محلی استان بوشهر که در کنار ساحل پهلو گرفته اند به عنوان اقامتگاه استفاده کنیم زیرا این شناورها از تمام امکانات لازم جهت اقامت از جمله سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه برخوردارند.

\n\n

این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: حتی این امکان وجود دارد که این شناورها را بازسازی و با تغییراتی شرایط اقامت مسافران را در آن شناورها فراهم کنیم.

\n\n

بدون شک امکان اقامت شبانه در شناورهای پهلوگرفته در ساحل برای گردشگران از جذابیت به مراتب بیشتری در مقایسه به اقامت در خانه های محلی برخوردار است.

\n\n

وی تاکید کرد: این امر می تواند درآمدزایی مناسبی را برای صیادانی و تجار دریایی در زمانی که دریاروی ندارند، فراهم کند.

\n\n

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر با همکاری جامعه محلی ساکن در سواحل استان شاهد راه اندازی چنین اقامتگاه هایی باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر