جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در اجرای طرح تشدید و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی حساس تاکنون هشت واحد متخلف مهروموم و تعطیل شدند.\n\nبه گزرش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان گناوه به نقل از سیدعسکر حسینی افزود: این طرح که در اجرای سیاست های برنامه تحول نظام سلامت و به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی شهروندان اجرا شده، بازرسان شبکه به صورت روزانه از مراکز مختلف محیطی که با بهداشت عمومی و تغذیه ای مردم سروکار دارند براساس برنامه خاص و منسجم بازدید می کنند.
کد خبر: ۱۷۱۲۲
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳

فکرشهر: کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در اجرای طرح تشدید و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی حساس تاکنون هشت واحد متخلف مهروموم و تعطیل شدند.

\n\n

به گزرش فکرشهر، روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان گناوه به نقل از سیدعسکر حسینی افزود: این طرح که در اجرای سیاست های برنامه تحول نظام سلامت و به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی شهروندان اجرا شده، بازرسان شبکه به صورت روزانه از مراکز مختلف محیطی که با بهداشت عمومی و تغذیه ای مردم سروکار دارند براساس برنامه خاص و منسجم بازدید می کنند.

\n\n

وی بابیان اینکه طرح تشدید و نظارت بر پنج صنف حساس شیرینی پزی، نانوایی، پیتزا و ساندویچ، رستوران و عمده فروشان مواد غذایی دردست اجراست، گفت: درشهرستان گناوه 853 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی وجود دارد که در شش ماه اول امسال سه هزار و 512 نوبت از این مراکز بازدید انجام شد.

\n\n

حسینی بیان کرد: دراین بازدیدها مواد غذایی حساس نظیر کنسرو، تنقلات و شیرینی ها و آب انار 216 مورد نمونه برداری شد که باتوجه به حساسیت این مواد با متصدیانی که نمونه مواد غذایی آنها آلوده بودند برخورد قانونی لازم صورت گرفت.

\n\n

این کارشناس گفت: علاوه بر تعطیلی هشت واحد صنفی عرضه کننده موادغذایی، 32 واحد دیگر نیز شامل کارگاه شیرینی پزی، نانوایی، رستوران، پیتزا و ساندویچ و خواروبار و لبنیاتی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون معرفی شدند.

\n\n

وی بیان کرد: همچنین در دو طرح تشدید بازرسی گروهی بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مقدار 921 کیلوگرم ماده غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی شامل سس مایونز، چیپس، لواشک، انواع شکلات، دوغ، نوشابه، آبمیوه ها، روغن ها، سوسیس و کالباس جمع آوری و امحا شدند.

\n\n

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: این شبکه به منظور آموزش نکات بهداشتی و محیطی به متصدیان صنوف مختلف 11 کارگاه آموزشی برگزار کرد و چهار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که عملکرد خوبی داشتند، تشویق شدند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر