دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست‌ادبی «دو پنجره» با حضور شاعر کتاب «یک‌شعر بی‌طاقت» در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر٬  در این نشست که با حضور مدیرکل کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، افسانه شعبان‌نژاد و جمعی از اعضای این کانون برگزار شد، از کتاب یک شعر بی‌طاقت رونمایی و اشعار آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۱۷۴
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: نشست‌ادبی «دو پنجره» با حضور شاعر کتاب «یک‌شعر بی‌طاقت» در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر٬  در این نشست که با حضور مدیرکل کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، افسانه شعبان‌نژاد و جمعی از اعضای این کانون برگزار شد، از کتاب یک شعر بی‌طاقت رونمایی و اشعار آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

\n\n

در ابتدای نشست ادبی دو پنجره، زهره عالی‌نسب، مدیرکل کانون ضمن خیرمقدم به حاضران با بیان این‌که در تاریخ ادبیات ایران شاعران بزرگی وجود داشته که معرف ادبیات ایران به جهان هستند، گفت: شعر احساس لطیفی است که در روح ما ایرانیان جاریست.

\n\n

وی کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان را کانون مهربانی دانسته و افزود: کانون بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای مختلف فرزندان این سرزمین است و شعر و شعر‌گویی یکی از این استعدادهاست که می‌تواند با روشی مناسب پرورانده شود.

\n\n

عالی‌نسب افزود: وقتی تلاش ما در زمینه‌های مختلف از جمله ادب و فرهنگ نتیجه و بازخورد مناسب داشته باشد، می‌توان امیدوار بود جامعه به‌سمت بالندگی پیش می‌رود.

\n\n

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سلسله نشست‌های دو پنجره را بستری مناسب برای دعوت از شاعران بزرگ حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: در این نشست‌ها کودکان و به‌ویژه نوجوانان می‌توانند با شاعران خود تبادل نظر داشته و ارتباط ذوق شعری و احساسی عمیق‌تری داشته باشند.

\n\n

در ادامه این نشست افسانه شعبان‌نژاد، شاعر حوزه کودک و نوجوان و سراینده یک شعر بی‌طاقت، با بیان این‌که نباید خاطرات و احساسات دوره کودکی و نوجوانی را به‌دست فراموشی سپرد، گفت: همیشه سعی می‌کنم این خاطرات را زنده نگه‌داشته و با آن ارتباط بگیرم زیرا احساسات زیبایی در این دوران شکل می‌گیرد که باید از آن‌ها کمال استفاده را برد.

\n\n

شعبان‌نژاد یکی از دلایل عدم توقف خود در ادبیات و شعر کودک را توجه به نقد سازنده عنوان کرد و ادامه داد: از همان دوران کودکی یاد گرفتم به نقد دیگران درباره خودم توجه کنم و به‌نظرم هر کسی که در حوزه هنر پا می‌گذارد برای بالا‌بردن کیفیت آثار هنری خود باید به نقد دیگران گوش دهد.

\n\n

در ادامه، نوجوانان عضو کانون پرورش فکری که از شهرستان‌های مختلف استان بوشهر در این نشست حضور داشتند، نقطه‌نظرات خود را درباره اشعار کتاب جدید شعبان‌نژاد عنوان کرده و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

\n\n

منبع:ایلنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر