يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: خدمات ۴۰ ساله «حسن فخاری» کارگردان برتر و نمونه کشوری دشتستانی در حوزه تعزیه و تعزیه خوانی استان بوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل و قدردانی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فرید میرشکار، معاون حوزه هنری بوشهر، در این آیین گفت: تعزیه برگرفته از آیینی است که تمام مردم خواص و عوام با آن ارتباط دارند و آن را خوب درک می کنند اما ساختاری پیچیده دارد که برای اجرای آن نیاز به یک توانمندی خاص است.
کد خبر: ۱۷۱۷۵
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: خدمات ۴۰ ساله «حسن فخاری» کارگردان برتر و نمونه کشوری دشتستانی در حوزه تعزیه و تعزیه خوانی استان بوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل و قدردانی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فرید میرشکار، معاون حوزه هنری بوشهر، در این آیین گفت: تعزیه برگرفته از آیینی است که تمام مردم خواص و عوام با آن ارتباط دارند و آن را خوب درک می کنند اما ساختاری پیچیده دارد که برای اجرای آن نیاز به یک توانمندی خاص است.

\n\n

وی از تلاش های فخاری در عرصه تعزیه و تغزیه خوانی تجلیل کرد و افزود: کسب عنوان کارگردان و چهره برتر تعزیه کشور حاصل تلاش و زحمات فخاری است که برای استان بوشهر به ویژه دشتستان و روستای درودگاه مایه افتخار و مباهات است.

\n\n

\n\n

میرشکار اضافه کرد: تعزیه استان بوشهر امروز در عرصه هنر نو به خود می بالد و دارای جایگاه خوبی در سطح کشور است.
\n 
\nوی بیان داشت: دشتستان به عنوان قطب تعزیه استان بوشهر محسوب می شود و این هم به دلیل تنوع و اشکال مختلف تعزیه خوانی در این شهرستان است.
\n 
\nحجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان گفت: گروه های تعزیه در شهرستان دشتستان باید وحدت رویه داشته باشند و نیاز به ساماندهی و توجه بیشتری دارند.
\n 
\nوی افزود: ترکیب و بکارگیری هنر مدرن و سنتی با اشعار جدید و به روز در تعزیه خوانی استان بوشهر از کارهای زیبا در این هنربه شمار می رود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر