جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تولید قلمه به لیمو در شهرستان گناوه آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، به لیمو گیاهی است معطر که خواص دارویی دارد. این گیاه بومی امریکای جنوبی است و در کشورما بیشتر در استان‌های شمالی کشت می‌شود. البته گونه‌ای از آن در مناطق گرمسیری ونیمه گرمسیری هم دیده می‌شود.\n\nحالا جهاد کشاورزی شهرستان گناوه توسعه و ترویج این گیاه را با توجه به سازگاربودنش با اقلیم این شهرستان در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۱۷۱۹۹
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹

فکرشهر: تولید قلمه به لیمو در شهرستان گناوه آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، به لیمو گیاهی است معطر که خواص دارویی دارد. این گیاه بومی امریکای جنوبی است و در کشورما بیشتر در استان‌های شمالی کشت می‌شود. البته گونه‌ای از آن در مناطق گرمسیری ونیمه گرمسیری هم دیده می‌شود.

\n\n

حالا جهاد کشاورزی شهرستان گناوه توسعه و ترویج این گیاه را با توجه به سازگاربودنش با اقلیم این شهرستان در دستور کار قرار داده است.

\n\n

در همین زمینه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: تولید قلمه گیاه دارویی به لیمو در گلخانه ای به وسعت یک هکتار در روستای مال محمود از توابع بخش ریگ زیرنظر کارشناسان کشاورزی آغاز شده است.

\n\n

سید حسن موسوی افزود: گیاه به لیمو درختچه‌ای به ارتفاع 50 تا 200 سانتی متر دارد که برگ آن دارای مصرف دارویی است و هر سال بین 3 تا 4 مرحله می‌توان از آن محصول برداشت کرد.

\n\n

وی با اشاره به صرفه اقتصادی کشت این گیاه بیان کرد: در هر هکتار هزار و 200 کیلوگرم برگ به لیمو می‌توان تولید کرد که هر کیلوگرم آن در بازار 450 هزار ریال به فروش می‌رسد.

\n\n

مدیر جهاد کشاورزی گناوه سازگاری با اقلیم استان را از مزایای این گیاه عنوان کرد و افزود: به لیمو در برابر تنش ها از جمله کم آبی سرما و گرما مقاوم است.

\n\n

دمنوش برگ به لیمو دارای خواص فراوانی است از جمله آرام بخش بودن و تصفیه خون .

\n\n

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر