جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: درقالب کمیسیون 215، طول راه آهن استان بوشهر باید از 250 کیلومتر به 450 کیلومتر افزایش یابد که مسئولان مربوط در استان این موضوع را پیگیری کنند...
کد خبر: ۱۷۲۰۷
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: درقالب کمیسیون 215، طول راه آهن استان بوشهر باید از 250 کیلومتر به 450 کیلومتر افزایش یابد که مسئولان مربوط در استان این موضوع را پیگیری کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: دراین ارتباط وزرات راه و شهرسازی نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکاتبه کرده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر باید این مهم را به نتیجه برسانند.

\n\n

وی اضافه کرد: پیش از این فقط 250 کیلومتر از راه آهن شیراز - بوشهر در کمیسیون بودجه ای 215 سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته بود که اکنون 200 کیلومتر باقی مانده آن نیز در این کمیسیون لحاظ شده است.

\n\n

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: درقالب پروژه های محرومیت زدایی چهارهزار میلیارد ریال به قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای این پروژه ها در چهار استان کشور اختصاص یافته است که 800 میلیارد ریال آن مختص استان بوشهر است.

\n\n

وی گفت: براساس شاخصه ها و اولویت پروژه های نیمه تمام باید برای این میزان بودجه برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

\n\n

استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین 500 میلیارد ریال نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است که این میزان اعتبار نیز باید براساس شاخص ها برای آن تصمیم گیری شود.

\n\n

سالاری اظهارکرد: مکان یابی و تامین زمین 15 درصد از طرح های امید روستایی استان بوشهر هنوز انجام نشده است که باید مدیران در این زمینه تسریع کنند.

\n\n

وی اظهار کرد: از مجموع 78 زمین چمن مصنوعی روستایی 70 طرح زمین تامین و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

\n\n

سالاری در باره بوستان های روستایی گفت: مکان یابی آنها باید در بافت روستایی انجام شود و چنانچه هر دهیار و شورایی نتواند زمین مورد نیاز طرح های امید را تامین کند طرح های امید آنها اجرا نخواهد شد.

\n\n

وی ادامه داد: مقرر شده است سازمان شهرداری های کشور 100 میلیارد ریال برای طرح روستای پاک استان بوشهر تامین اعتبار کند.

\n\n

استاندار بوشهر در ارتباط با طرح قلب سالم و سلامت دهان و دندان گفت: روند اجرای این طرح ها در این استان مطلوب است ولی با این وجود در طرح سلامت دهان و دندان در زمینه ابلاغ توافق نامه و خرید تجهیزات باید تسریع شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی بر تجهیز همه مدرسه های استان بوشهر تا پیش از فرارسیدن تابستان به سیستم سرمایشی، اجرای پروژه خروجی دوم بوشهر تا 50 روز آینده و تکمیل پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری شهر بوشهر تاکید کرد.

\n\n

استاندار بوشهر در ارتباط با اجرای پروژه بزرگراه برازجان- گناوه و دیلم گفت: باید محور اهرم – برازجان نیز در پیشنهاد اصلاحی به این پروژه که از محل سفر رئیس جمهوری است اضافه شود.

\n\n

سالاری افزود: هم اکنون در مجموع روند پیشرفت اجرای پروژه های سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان بوشهر مطلوب است.

\n\n

وی همچنین با اشاره به اینکه مطالعه های آمایشی استان بوشهر دردست اجراست گفت: مدیران کلان استان بوشهر در ارائه گزارش های خود باید یک نقشه از استان داشته باشند تا عملکردهای خود و آن چیزی که مطلوب آنهاست را روی نقشه مشخص کنند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر