جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با هفته سلامت ، مرکز پیشگیری از بیماری های دهان و دندان دیلم با کمک خیرین و حامیان بخش سلامت و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و مسوولان این شهرستان در آیینی روز یکشنبه افتتاح شد.\r\n
کد خبر: ۱۷۲۵
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: همزمان با هفته سلامت ، مرکز پیشگیری از بیماری های دهان و دندان دیلم با کمک خیرین و حامیان بخش سلامت و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و مسوولان این شهرستان در آیینی روز یکشنبه افتتاح شد.
به گزارش فکرشهر، رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم در این آیین گفت: این مرکز با هزینه بیش از600 میلیون ریال در مرکز بهداشتی درمانی حضرت فاطمه(س) این شهرستان بهره برداری می شود.

عبدالحسین ناصری افزود: همه هزینه های راه اندازی و خرید تجهیزات این مرکز با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و خیرین و حامیان بخش سلامت عبدالعزیز صادقی، دکتر علی اسماعیلی، حاج عبدالرحمن ترک زاده، حاج محسن مهدوی و مرتضی ناصری و هلال احمر دیلم تامین شده است. 

وی هدف از راه اندازی این مرکز را پیشگیری از بیماری های دهان ودندان در کودکان و دانش آموزان زیر 12 سال، مادران باردار و شیرده عنوان کرد.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم اضافه کرد: جرم گیری، معاینه، پرکردگی های سطحی دندان، شیارپوشی دندان، شست و شوی دندانها با فلوراید و آموزش به مراجعان از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

ناصری افزود: طبق آمار موجود بالای 60 درصد دانش آموزان زیر 12 سال شهرستان دیلم به بیماری های دهان و دندان مبتلا هستند و امیدواریم با مراجعه دانش آموزان به این مرکز و تشکیل پرونده، معاینه و گرفتن آموزش های لازم شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیمارهای دهان و دندان در این گروه سنی باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دراین آیین گفت: بیماری های دهان و دندان شیوع بالایی در جامعه دارد و بار هزینه ای زیادی بر دوش خانواده ها تحمیل می کند.

عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: این مرکز به عنوان اولین مرکز پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در استان بوشهر است که به همت شبکه بهداشت ودرمان و حمایت خیرین سلامت شهرستان افتتاح می شود. 

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که از سوی شبکه بهداشت انجام می شود کودکان زیر 12 سال و مادران باردار و شیرده بتوانند به عنوان گروه هدف از خدمات این مرکز استفاده کنند.

فرماندار دیلم گفت: از همه خیرین و حامیانی که در راه اندازی این مرکز کمک کرده اند تقدیر و تشکر می شود.

قاسم قائدی افزود: راه اندازی این مرکز یک کار اساسی و ارزشمند است زیرا روه هدف آن کودکانی هستند که کار عملی مراقبت از دندان های خود را هم به صورت عملی و تئوری از سنین کودکی در این مرکز فرا می گیرند.

وی از تلاش ها و زحمات مدیریت شبکه بهداشت و درمان و حمایت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در راه اندازی این مرکز تقدیر و تشکر کرد. 

این مرکز شامل اتاق دندانپزشک، کلاس آموزش تئوری و کلاس آموزش عملی است و از شنبه تا پنجشنبه در دو نوبت کاری صبح و عصرآماده ارائه خدمات به مراجعان است. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر