شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: 600 تله که شکارچیان در منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر کار گذاشته بودند، جمع آوری و سوزانده شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: قسمت جنوبی منطقه حفاظت شده مند از «مَل بس» (تله‌های ایجاد شده برای زنده گیری پرنده هوبره)، کاملا پاکسازی و حدود 600 تله، جمع آوری وسوزانده شد.\n\nحسین دلشب افزود: این کار با همکاری 14 نفر از ماموران و کارشناسان و با استفاده از چهار دستگاه خودرو و یک دستگاه تراکتور انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۷۳۰۹
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: 600 تله که شکارچیان در منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر کار گذاشته بودند، جمع آوری و سوزانده شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: قسمت جنوبی منطقه حفاظت شده مند از «مَل بس» (تله‌های ایجاد شده برای زنده گیری پرنده هوبره)، کاملا پاکسازی و حدود 600 تله، جمع آوری وسوزانده شد.

\n\n

حسین دلشب افزود: این کار با همکاری 14 نفر از ماموران و کارشناسان و با استفاده از چهار دستگاه خودرو و یک دستگاه تراکتور انجام گرفته است.

\n\n

وی گفت: تخریب «مل بس» ‌ها منجر به رها شدن یک قطعه هوبره ( از پرندگان حفاظت شده) به دام افتاده در این تله ها شد.

\n\n

منطقه حفاظت شده مُند با وسعت 32هزار و 985 هکتار با دو اکوسیستم آبی و خشکی، در بخش بردخون از توابع شهرستان دیر، در 180کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر قرار دارد.

\n\n

پوشش‌مناسب گیاهی و ساحلی بودن این منطقه امکان زیست و مهاجرت انواع پرندگان،آبزیان،خزندگان و پستانداران را فراهم کرده و علاوه بر این رودخانه مند در محدوده داخلی مرز این منطقه واقع شده است.

\n\n

به نوشته ی خبرگزاری صداوسیما، به جز آهو که گونه شاخص منطقه است، انواع دیگری از پستانداران به ویژه روباه، شغال،گراز، کفتار و گرگ نیز به وفور در منطقه حفاظت شده مند به چشم می‌خورد. همچنین آوای پرندگانی مانند باکلان، اگرت ساحلی، فلامینگو،درنا، چکاوک، ماهی خورک، زنبورخوار و پرستوی دریایی در این منطقه شنیده می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر