سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: قطع برق، سهمیه سوخت و نهاده های کشاورزی چاه های آب غیرمجاز کشاورزی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر به نقل از حسین باشی زادگان افزود: درجلسه هماهنگی حوزه های آب و برق کشور که با محوریت اجرای طرح احیا وتعادل بخشی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، مقرر شد در اسرع وقت برق چاه های کشاورزی غیرمجاز در استان بوشهر قطع شود.
کد خبر: ۱۷۳۳۴
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: قطع برق، سهمیه سوخت و نهاده های کشاورزی چاه های آب غیرمجاز کشاورزی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر به نقل از حسین باشی زادگان افزود: درجلسه هماهنگی حوزه های آب و برق کشور که با محوریت اجرای طرح احیا وتعادل بخشی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، مقرر شد در اسرع وقت برق چاه های کشاورزی غیرمجاز در استان بوشهر قطع شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر حدود 180 حلقه چاه غیرمجاز، مستقیم از شبکه اصلی برق دار شده اند، اظهارداشت: با قطع برق و جلوگیری از برداشت منابع آبی توسط این تعداد چاه، بیش از 11میلیون متر مکعب در منابع آب زیر زمینی صرفه جویی خواهد شد.

\n\n

باشی زادگان اضافه کرد: کمیته ای برای هماهنگی لازم بین شرکت های آب منطقه ای و توزیع برق در زمینه قطع برق چاههای غیر مجاز استان ایجاد شده است و این شرکت لیست کامل چاه ها و کروکی محل حفر آنها را در اختیار شرکت توزیع برق قرار داده است.

\n\n

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر بر لزوم برقدار کردن چاه های کشاورزی تاکید و بیان کرد: طبق قانون و دستورالعمل های موجود برای برقدار کردن چاهها داشتن پروانه بهره برداری ضروری است.

\n\n

باشی زادگان، تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی را برای تعادل بخشی منابع و مصارف درکنار جلوگیری از اضافه برداشت پیشنهاد کرد و گفت: نصب کنتور حجمی برای چاه های مجاز، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و مسدود کردن یا تعیین تکلیف آنها براساس قانون از راه های جلوگیری از اضافه برداشت از سفره های زیر زمینی است.

\n\n

وی افزود: باید نسبت به تعیین الگوی کشت هر منطقه با توجه به منابع آبی آن نیز توجه کرد، زیرا این عامل یکی از مهم ترین برنامه ها در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

\n\n

باشی زادگان از دستگاه های ذیربط خواست در زمینه جلوگیری از حفر چاه های بدون مجوز و مسدود کردن چاه های غیر مجاز با این شرکت همکاری کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر