يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آنفلوآنزا در استان بوشهر قربانی نگرفته و فقط یک مورد ابتلا به نوع H1N1 گزارش شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، بازشدن مدرسه‌ها و بعد از آن شروع فصل سرما، برخی را دچار عفونت حاد دستگاه تنفسی یا همان آنفلوآنزا می‌‌کند؛ بیماری‌ که به‌گفته پزشکان هرساله به‌طور مرتب تغییر ژنوم می‌دهد و حتی افرادی که در ابتلای پیشین خود به این بیماری با واکسنْ آن را درمان کرده‌اند ایمن نیستند و در معرض ابتلا به آن قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۷۳۶۶
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: آنفلوآنزا در استان بوشهر قربانی نگرفته و فقط یک مورد ابتلا به نوع H1N1 گزارش شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بازشدن مدرسه‌ها و بعد از آن شروع فصل سرما، برخی را دچار عفونت حاد دستگاه تنفسی یا همان آنفلوآنزا می‌‌کند؛ بیماری‌ که به‌گفته پزشکان هرساله به‌طور مرتب تغییر ژنوم می‌دهد و حتی افرادی که در ابتلای پیشین خود به این بیماری با واکسنْ آن را درمان کرده‌اند ایمن نیستند و در معرض ابتلا به آن قرار می‌گیرند.

\n\n

آنفلوآنزا امسال تاکنون جان بیش از 30 نفر را در ایران گرفته؛ شایعاتی هم از فوت 3 نفر در استان بوشهر در شبکه‌های مجازی پیچیده اما به‌گفته‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون کسی در استان بوشهر بر اثر این بیماری فوت نکرده است.

\n\n

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ییان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تا امروز 4 نفر به بیماری آنفلوآنزای نوع B و یک نفر به نوع H1N1 مبتلا شده‌اند که تمامی این پنج نفر بهبود یافته‌اند.
\nاو گفت که، داروهای لازم تدارک دیده‌شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آمادگی لازم برای رسیدگی به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا را دارند.

\n\n

جلوگیری از تماس مستقیم با افراد جامعه و دست‌دادن با آنها، شست‌وشوی دست‌کم 20 ثانیه‌ای دستان با آب‌وصابون یا ژل شست‌وشو و حضور پیدانکردن مبتلایان به این بیماری در مکان‌های عمومی و مدارس از توصیه‌هایی‌ست که برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر