يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بنا به فرمایش پیامبر اعظم ( ص) " هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند ". مشورت از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست...
کد خبر: ۱۷۶۰
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

"و امرهم شورا بینهم"

در سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) که شورای اسلامی شهر  و روستا شکل گرفت خداوند سبحان را حمد و سپاس می گوئیم که در فضای عطرآگین شهرمان مجال خدمتگذاری را به منتخبین مردم خوبمان قرار داد.

بنا به فرمایش پیامبر اعظم ( ص) " هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند ". مشورت از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست.

و به تعبیر مقام معظم رهبری  "بزرگترین اجر خدمت در شورای اسلامی  حل عملگرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا و راحت تر و اخلاقی تر کردن زندگی شهروندی می باشد" و هدف برجسته این سازمان عظیم و مقدس فقط خدمت به مردم از طریق درک مشکلات و نیازهای آنان در صحنه و در تعامل با مردم است؛ خوشبختانه به رغم وجود پاره ای مشکلات، این نهاد نوپای مردمی در عمر کوتاه خود ( چهار دوره عمل ) خدمات شایانی را به مردم عرضه داشته که البته مشکلات چندی هم پیش پای شورائیان وجود دارد که در حرکت با این گستره وسیع، طبیعی می نماید و طی تکامل حرکت شورایی و با همت جمعی و با حمایت سایر نهادهای کشور و کارگزاران انقلابی و به ویژه کوشش خود شورائیان عزیز قابل حل خواهد بود.

در این مقال لازم می دانیم ،که سالروز شوراها را به تمامی همکاران و شورائیان و به تمام همشهریان فهیم برازجانی تبریک و تهنیت عرض داشته و از خداوند حکیم توفیق خدمت بهتر و بیشتر را به مردم عزیزمان خواستاریم ؛ و در ذیل اجمالی از اولویت هایی را که این شورا بیشتر وجه همت قرار داده اند، اعلام نماییم:

1-ضمن مغتنم داشتن فرصت خدمت، با وظیفه شناسی و تلاش با رعایت اصول امانت، کفایت، درایت و حسن سلوک به جامعه شهروند مدار مجدانه و خالصانه کوشش نموده و در راستای بالندگی، شکوفایی و عمران و آبادانی شهرمان از هیچ تلاشی دریغ ننماید.

2-اعلام گزارش جامع و دقیق از عملکرد شورا در مواعد معین از طریق تریبون های رسمی و غیر رسمی

3- با بررسی میدانی آسیب شناسی عملکرد شوراها، به رصد مجموعه ضعف ها، قوتها، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی شورا پرداخته تا شورا به جایگاه ایده آل خود در ایفای رسالت گرانقدر خویش دست یابد.

4- همت مضاعف شورا در اجرای منویات و فعلیت بخشیدن و نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری ( سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی) در ارتقاء و  اشاعه فرهنگ سالم اسلامی - ایرانی و عزم در مدیریت جهادی و اقتصادی.

 

اسماعیل ناخایی

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر