شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هزار تبعه خارجی ساکن استان بوشهر در طرح بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، بیمه سلامت در دومین گام فعالیت خود بیمه اتباع خارجی مقیم کشور را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس طرح بیمه سلامت اتباع خارجی از اول آذر شروع شده است و تاکنون هزار نفر در این طرح در استان بوشهر نام نویسی کرده اند.
کد خبر: ۱۷۶۲۰
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: هزار تبعه خارجی ساکن استان بوشهر در طرح بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، بیمه سلامت در دومین گام فعالیت خود بیمه اتباع خارجی مقیم کشور را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس طرح بیمه سلامت اتباع خارجی از اول آذر شروع شده است و تاکنون هزار نفر در این طرح در استان بوشهر نام نویسی کرده اند.

\n\n

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در همین خصوص به خبرگزاری صداوسیما گفت: همه هم استانی هایی که بیمه نبودند از اردیبهشت پارسال که طرح بیمه سلامت شروع شد تاکنون بیمه شده اند و الان هیچ فرد بدون بیمه ای در استان نداریم.

\n\n

پرویز رمضانی با اشاره به این که 510 هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند، افزود: این افراد با فرانشیز کمتری خدمات درمانی را دریافت می کنند و در بخش بستری در بیمارستان های زیرمجموعه وزارت بهداشت هم با فرانشیز سه درصد به آنها خدمات ارائه می شود.

\n\n

وی همچنین به طرح بیمه سلامت اتباع خارجی اشاره کرد که براساس تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان بیمه سلامت اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از ابتدای آذر آغاز شده و قرار است طبق آن اتباع خارجی ساکن کشورمان بیمه شوند.

\n\n

به گفته رمضانی، اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان در طرح بیمه سلامت ثبت نام کنند.

\n\n

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: کمیساریای عالی پناهندگان کل حق بیمه کسانی که بیماری خاص دارند و 75 درصد حق بیمه اتباعی که از قشرهای آسیب پذیر هستند را خودش می پردازد اما دیگر افراد با پرداخت 97 هزار و 200 تومان می توانند برای شش ماه بیمه شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر