يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: فراموشی حوزه علوم انسانی در ایران آسیب‌زا است.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسین فقیه ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با رویکرد پژوهش در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج و با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان، طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دارای دو علم هستیم یکی دینی و یکی سکولار همچنان که یک حوزه سکولار و یک حوزه دینی داریم و دانشگاه می‌تواند یک دانشگاه اسلامی باشد یا یک دانشگاه سکولار.
کد خبر: ۱۷۶۸۴
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: فراموشی حوزه علوم انسانی در ایران آسیب‌زا است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسین فقیه ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با رویکرد پژوهش در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج و با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان، طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دارای دو علم هستیم یکی دینی و یکی سکولار همچنان که یک حوزه سکولار و یک حوزه دینی داریم و دانشگاه می‌تواند یک دانشگاه اسلامی باشد یا یک دانشگاه سکولار.

\n\n

فقیه یادآور شد: علم سکولار علمی است که فقط رابطه بین پدیده‌ها را بررسی می‌کند.

\n\n

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امروز غرب به دنبال دین سکولار است، افزود: دین سکولار دینی است که محدود به زمان، محدود به مکان و محدود به برخی از زمان‌ها است.

\n\n

فقیه خاطرنشان کرد: دینی که قرآن به ما معرفی کرده اختصاص به زمان، مکان و یا آموزه خاصی ندارد چون دین یعنی راه و رسم زندگی هدایت انسان به راه سعادت و قرب الهی است.

\n\n

وی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه دارای یک آسیب هستند یادآور شد: آسیب دانشگاه این است که دچار سیاست زدگی شود و وجه دین باید در دانشگاه غالب باشد و اگر دانشگاه با آمدن و رفتن دولتی دچار سیاست زدگی شود این آسیب است و اگر حوزه بخواهد سکولار شود آسیبی برای حوزه خواهد بود.

\n\n

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: نگاه شیعه به ولایت‌فقیه نگاهی سیاسی نیست شیعه چون امامت را از اصول دین می‌داند و ولایت‌فقیه هم در عصر غیبت به فرموده ائمه (ع) جانشین امام زمان (عج) است و وقتی معین شد چه کسی شرایط ولی‌فقیه را دارد بر او واجب است که این مسئولیت را بپذیرد بر ما هم واجب است که از او پیروی کنیم.

\n\n

فقیه اضافه کرد: همیشه در غرب رابطه علم و دین یک رابطه تضاد بوده است و خدا را به‌عنوان موجودی معرفی می‌کنند که دشمن علم است.

\n\n

وی افزود: غربی‌ها مدعی هستند که ایمان و عقل به‌هیچ‌وجه با یکدیگر سازگار نیستند.

\n\n

فقیه با اشاره به اینکه انگیزه الهی در پژوهش وجود دارد تأکید کرد: هدف از پژوهش نباید امتیازگیری باشد و نگاه ما باید به پژوهش نگاه بازاری، تجاری و منفعت طلبانه نباشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر