دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: برای رشد اقتصاد کشور صندوق توسعه ملی حرکت خود را آغاز کرده و تسهیلات در بخش‌های مختلف با سود ۱۵ تا ۲۰ درصد ارائه می‌دهد که این میزان در مناطق محروم ۱۱ درصد است. به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط  عمومی استانداری بوشهر، سید صفدر حسینی در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه صندوق توسعه ملی موتور محرک بخش خصوصی برای رشد اقتصاد کشور است، اظهار کرد: این صندوق پدیده نوظهور برای ارتقا جمهوری اسلامی و موتور حرکت بخش خصوصی برای رشد اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۱۷۷۶
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

فکرشهر:  مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: برای رشد اقتصاد کشور صندوق توسعه ملی حرکت خود را آغاز کرده و تسهیلات در بخش‌های مختلف با سود ۱۵ تا ۲۰ درصد ارائه می‌دهد که این میزان در مناطق محروم ۱۱ درصد است. 

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط  عمومی استانداری بوشهر، سید صفدر حسینی در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه صندوق توسعه ملی موتور محرک بخش خصوصی برای رشد اقتصاد کشور است، اظهار کرد: این صندوق پدیده نوظهور برای ارتقا جمهوری اسلامی و موتور حرکت بخش خصوصی برای رشد اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی با کمک بخش خصوصی در اقتصاد کشور مشارکت می‌کند تصریح کرد: با تدبیر دولت و دستور رئیس جمهور، صندوق توسعه ملی با کمک به بخش خصوصی و همکاری استانداران و مدیران در سال 93 برنامه دارد که تحرک لازم را دراقتصاد استان ها و کشور ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی در تمامی بخش‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این ارتباط برای همه موارد کشاورزی، آب، گردشگری، تولید گلخانه ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش میگو، آبزیان و دامپروری برای بخش خصوصی تسهیلات لازم را با نرخ سودهای بسیار مناسب تجهیز کرده ایم.

حسینی با اشاره به میزان سود تسهیلات این صندوق افزود: سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی 15 درصد، در نقاطی که بخش نامه دولت به نام نقاط محروم است 11 درصد و دوره آن نیز دوسال بیشتر و 10 ساله است.

حسینی گفت: اولویت‌های توسعه استان بوشهر نیز که دراین جلسه از سوی مسئولان این استان به آنها اشاره شد همان اولویت های صندوق توسعه ملی است که به بانک ها اعلام شده براساس این اولویت ها کارکنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی سقف ندارد، افزود: در پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی فقط طرح باید توجیه فنی، مالی و اقتصادی داشته باشد زیرادر صورت نداشتن این شرایط طرح تائید نمی‌شود ولی اگر این شرایط داشته باشد تسهیلات بدون سقف پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی میزان سود تسهیلات این صندوق در حوزه گردشگری را 16 درصد اعلام و تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش گردشکری دارد و استان باید بخش خصوصی را برای احداث مجموعه های بزرگ گردشگری وهتل سازی با استفاده از تسهیلات این صندوق آماده و معرفی کند.

وی از پرداخت سرمایه در گردش خبرداد و افزود: در حوزه صنعت و معدن هم سرمایه در گردش و هم طرح‌های توسعه‌ای دیگر به واحدهای تولیدی تسهیلات داده می‌شود اما این طرح‌ها حتی‌المقدور باید طرح‌های بزرگ باشد.
حسینی با اشاره به اینکه منابع ریالی و ارزی کافی در اختیارصندوق توسعه ملی برای پرداخت وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با تغییر سازو کارها بخش خصوصی فعال شود زیرا منابع ریالی و ارزی موجود است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی از حمایت صندوق برای اجرای طرح راه آهن بوشهر – شیراز خبرداد و گفت: به وزیر راه و شهرسازی اعلام شده در ارتباط با راه آهن و بنادر اگر بخش خصوصی وارد کار شود صندوق توسعه ملی می‌تواند حمایت کند.

وی افزود: در بخش تسهلات ارزی نیز برای طرح های بزرگ که توجیه اقتصادی، فنی و مالی دارند، صندق توسعه ملی درقالب سرمایه درگردش و توسعه آماده حمایت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر