دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
لاریجانی در یادواره شهدای برازجان:
به گزارش فکرشهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان بوشهر سفر کرده است، صبح امروز در یادواره شهید صادق گنجی (رایزن اسبق فرهنگی ایران در پاکستان) و شهدای شهرستان دشستان که...
کد خبر: ۱۸۰۴۱
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توافق هسته ای تحریم ها باید تا چند هفته دیگر برداشته شود، گفت: حالا منتظر می مانیم که کار آنها انجام شود و تمام رفتار آمریکایی ها را رصد می کنیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان بوشهر سفر کرده است، صبح امروز در یادواره شهید صادق گنجی (رایزن اسبق فرهنگی ایران در پاکستان) و شهدای شهرستان دشستان که در مصلای نماز جمعه شهر برازجان برگزار شد، با بیان اینکه ما نسبت به راهی که طی کرده ایم و اصالت آن تردیدی نداریم اظهار داشت: امروز رهبری ملت ایران به دست حضرت آیت الله خامنه ای پیشوای مجاهدی است که با بصیرت همه مسائل امت اسلامی را زیر ذره بین دارند.

\n\n

وی با اشاره به موضوع هسته ای کشور گفت: در مسائل هسته ای هم که این قدر با مشکل مواجه شدیم چون راهمان را درست انتخاب کردیم، کشور ما از یک بنیه قوی برخوردار شده است.

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتهاماتی هم که تحت عنوان پی ام دی به ایران نسبت داده بودند، با گزارشی که آژانس داد و این پرونده را مختومه کرد معلوم شد این فقط یک قیل و قال بوده است؛ ۱۲ سال با قیل و قال به ملت ایران ستم کردند و حداکثر حرفی که در گزارش آژانس آمده این است که تا سال ۲۰۰۳ نشانه هایی دیده ایم.

\n\n

\n\n

لاریجانی خطاب به غربی ها اظهار داشت: حالا سوال این است که این همه ستم و تحریم کردید، در نهایت می گویید که ایران مطالعاتی تا سال ۲۰۰۳ داشته است؟! مطالعه که جرم نیست و تحریم ندارد؛ اگر ایران بمب ساخته بود می توانستید آن را مجازات کنید.

\n\n

وی افزود: مطالعه در همه دانشگاه ها انجام می شود، مگر آنها را تحریم می کنید!؟ همین گزارش آژانس سندی دلیلی بر محکومیت خودشان است که دلیلی برای گرفتاری ۱۲ ساله ملت ایران نیافتند.

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از این گردنه نیز عبور کرده ایم، عنوان کرد: طبق توافق هسته ای باید تحریم ها را بردارند و علی القاعده تا چند هفته دیگر باید این اتفاق بیفتد. این مسیر را با درستی طی کرده ایم و حالا منتظریم که کار آنها انجام شود.

\n\n

لاریجانی با بیان اینکه این روزها حرف های ناشیانه ای شنیده می شود که پاسخ دارد، گفت: اگر آمریکایی ها فکر می کنند که می توانند اقدامات فریبکارانه ای انجام دهند، بدانند که دیگر مجال فریبکاری وجود ندارد و کارهای آنها با دقت رصد می شود و هر اقدام نابجایی که انجام دهند، یک اقدام بجا از طرف ملت ایران می بینند.

\n\n

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است اما فریبکاری را جواب قاطع می دهد، خاطرنشان کرد: همانطور که در مصوبه مجلس آمده، دولت موظف است در صنایع موشکی و دفاعی بنیه کشور را در حوزه آفندی و پدافندی تقویت کند و همین دستور رئیس جمهور محترم برای گسترش فناوری های موشکی نیز گوشه ای از همان مصوبه است که باید بنیه دفاعی نیروهای مسلح تقویت شود، چراکه اقتدار کشور به نیروهای مسلح فداکار است.

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: رستگاری یک ملت و امت با راه آن و رضایت از آن راه منوط است؛ جمهوری اسلامی به مرحله ای رسیده که امروز مهمترین مسئله ای که مسئولان کشور باید پیگیری کنند، مشکلات اقتصادی است که در اینجا مردم مطالبه دارند.

\n\n

لاریجانی تاکید کرد: در مجلس و قوه مجریه باید یک فکر دنبال شود که بنیه اقتصادی کشور تقویت گردد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: اینکه رهبری معظم در ابتدای سال فرمودند که زمینه برای حضور مردم باید فراهم شود و کسانی که در تولید وارد می شوند، مجاهد هستند، حرف بلندی است و باید به فعالان این بخش مانند مجاهدان نگاه شود و احترام گذاشته شود.

\n\n

آمریکایی‌ها با چه رویی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند!؟

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شهید گنجی سندی روشن از راهی است که جمهوری اسلامی ایران طی کرده است، گفت: این روزها آمریکایی‌ها خیلی حرف می‌زنند و ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و گاهی نیز قوانین باطلی تصویب می‌کنند.

\n\n

لاریجانی ادامه داد: شهید گنجی سندی است که این حرفها را باطل می‌کند؛ او در راه مبارزه با تروریست‌ها و تکفیری‌ها به شهادت رسید، آمریکایی‌ها با چه رویی ایران را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند.

\n\n

\n\n

وی با بیان اینکه چند دهه است که ما گرفتار یک جریان بدخیم در منطقه شده‌ایم که به جان مسلمانان افتاده است، تصریح کرد: ریشه این جریان، یک جریان فرهنگی متعصب است که در گوشه‌ای از جهان اسلام حمایت و کمک مالی می‌شود تا این گرفتاری را در امت اسلامی بیشتر کند.

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشینه شکل‌گیری جریان‌های تروریستی در افغانستان، عراق و سوریه عنوان کرد: طالبان ابتدا برای مبارزه با اشغالگری شوروی در افغانستان شکل گرفت، اما پشت صحنه‌ای داشت که در کشورهای غربی بود؛ برخی از کشورها به دلیل مبارزه این گروه با اشغالگران چندان نسبت به انحراف آن توجه نداشتند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما نیز گروه‌های مختلفی با شاه مبارزه می‌کردند که در میان آنها روحانیت به دلیل آشنایی با حقایق اسلام، حرکت مستقیمی را طی می‌کرد.

\n\n

وی گفت: اما گروه‌هایی نیز بودند که راه جدایی داشتند و برای خودشان ملغمه‌ای از تفکرات اسلامی و کمونیستی درست کرده بودند که نمونه آن منافقین بودند.

\n\n

لاریجانی با اشاره به خطر این قبیل گروه‌ها در جوامع اسلامی، یادآور شد: اینها پس از پیروزی انقلاب ضربات مختلفی به آرمان انقلاب و مردم زدند و سپس به صدام پناه بردند و این سرنوشت یک حرکت انحرافی است که اگر از ابتدا درست توجه نکنیم، چنین سرنوشتی می‌یابد.

\n\n

راز تشکیل طالبان از زبان بی‌نظیر بوتو

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: زمانی از بی‌نظیر بوتو که به دست همین گروه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسید، سئوال کردند که چرا اینقدر از طالبان حمایت و آنها را تقویت کردید؟ او پاسخ داد که اینقدر ما را سرزنش نکنید، طالبان را یک مثلث سه ضلعی ایجاد کرد که یک ضلع آن آمریکا و انگلیس بود که آن را ایجاد کردند، عربستان سعودی و امارات ضلع دیگر بودند که آن را تقویت کردند و ما نیز آن را حمل کردیم.

\n\n

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی یک جریان تروریستی در منطقه آغاز شود کشورهای ایجادکننده دیگر توان کنترل آن را ندارند، تصریح کرد: جریان‌های تروریستی را می‌توان ایجاد کرد، اما کنترل آن دیگر به دست ایجادکنندگان نیست.

\n\n

رئیس مجلس به اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها و شکل‌گیری گروه‌های تروریستی به بهانه مبارزه با آمریکا و آشفتگی در سوریه توسط غربی‌ها و تولد گروه‌های تروریستی در این کشور اشاره کرد و گفت: چه کسی نمی‌داند مسئولان داعشی همان بعثی‌هایی هستند که در زندان‌های عراق محبوس بودند و بعد آنها را با قرارهایی از زندان خارج کردند و به آنها امکانات دادند.

\n\n

اگر غربی‌ها دنبال مبارزه با تروریسم هستند، اشغالگری را کنار بگذارند

\n\n

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: اکثر کشورهایی که درون آنها جریانات تروریستی خلق شد، ابتدا توسط یک کشور بیگانه اشغال شده‌اند؛ افغانستان توسط شوروی و عراق توسط آمریکا اشغال شد و سوریه نیز توسط کشورهای مختلف به هم ریخت و منجر به خلق تروریست‌ها شد.

\n\n

وی افزود: لیبی نیز توسط ناتو اشغال شد و گروه‌های تروریستی در آن خلق شد و امروز در یمن نیز آشفتگی و اشغال را می‌بینیم و حضور جریانات تروریستی را در آن شاهدیم.

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر کشوری که با ستم غربی‌ها اشغال شود، از درون آن جریانات تروریستی به وجود می‌آید، بنابراین اگر غربی‌ها دنبال مبارزه با تروریسم هستند، دنبال اشغالگری نباشند؛ راه مبارزه با تروریسم اشغالگری نیست.

\n\n

لاریجانی افزود: امروز برخی کشورهای منطقه با رقابت‌های کودکانه و تصورهایی که برای خلق امپراطوری دارند، دست به دامن به این گروه‌های تروریستی شده‌اند، اما تجربه نشان داده است که بعد از خاموش شدن این غبارها، همین جریانات تروریستی به جان این کشورها می‌افتند.

\n\n

وی به جلسه چند سال پیش خلیل‌زاد سفیر وقت آمریکا در عراق با گروه‌های تروریستی در این کشور اشاره و تصریح کرد: او در این جلسه به این گروه‌های تروریستی گفته بود اگر سر سلاح خود را به سمت شیعیان و ایران بگیرید، ما از شما پشتیبانی و حمایت می‌کنیم، آنها اشتباه کردند، چون این مسئله دامن خودشان را گرفت.

\n\n

\n\n

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به ائتلاف آمریکا و حدود ۶۰ کشور برای مبارزه با داعش در یک سال و نیم اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: آنها چه کرده‌اند؟ آیا یک شهر را آزاد کرده‌اند؟ آنچه آزاد شده توسط همین گروه‌های حشدالشعبی و بسیج مردمی بوده است که جمهوری اسلامی به آنها کمک کرده و رهبری عراق نیز آنها را هدایت کرد.

\n\n

لاریجانی خاطرنشان کرد: اما ائتلاف آمریکایی‌ها هیچ کاری نکرد و در عوض باعث جری شدن این گروه‌های تروریستی هم شد که دیدند ۶۰ کشور هیچ کاری در مقابل آنها انجام نداده‌اند.

\n\n

وی در پایان با بیان اینکه ملتی که اهل شهادت و مجاهدت باشد، مغبون نیست، تصریح کرد: مغبون آنهایی هستند که دغل‌کارانه کارهای دیگری در منطقه می‌کنند، اما جمهوری اسلامی گردنه‌های مختلفی را طی کرده و یک کشور مسئولیت‌شناس است.

\n\n

لاریجانی در همین رابطه افزود: امروز ما نگران امت اسلامی هستیم و نسبت به فلسطین، عراق و سوریه احساس وظیفه می‌کنیم؛ در ابتدای بحران سوریه برخی‌ها در کشور خودمان می‌گفتند سوریه به ما چه؛ مگر ما در نصوص اسلامی این را نداریم که اگر فریاد مسلمانی را بشنوید و کمک نکنید، از دایره مسلمانی خارج هستید؟ لذا اگر کمک کرده‌ایم ضرر نکرده‌ایم، چون امروز تمام کسانی که در داخل هر فکری دارند می‌گویند ایران درست عمل کرده و خارجی‌ها نیز  می‌گویند جمهوری اسلامی با مسئولیت‌شناسی عمل کرده است.

\n\n

شهید گنجی شخصیت برجسته فراملی بیداری اسلامی است

\n\n

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ایران در لاهور پاکستان شخصیت برجسته ملی و فراملی در بیداری اسلامی است.

\n\n

 سردار فتح الله جمیری روز شنبه در یادواره شهید صادق گنجی که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای نماز جمعه برازجان برگزار شد، افزود: گنجی شهیدی است که درکارنامه خود به نام فرزند حوزه و دانشگاه در راه حراست و پاسداری از دین و بیداری اسلامی جانفشانی را ثبت کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: این جوان آگاه و مومن پس از انقلاب اسلامی با فعالیت های روشنگرانه خود در رسوایی منافقین نقش بسزایی داشت.

\n\n

جمیری اضافه کرد: شهید گنجی بعنوان رایزن فرهنگی ایران در خانه فرهنگ فعالیت چشمگیری داشت که با درایت و هوش سرشار خود وهابیت را کلافه کرد تا اینکه وجودش را تحمل نکردند و او به شهادت رساندند.

\n\n

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر ادامه داد: فرزند شهید گنجی امروز گنجینه ای است که بخوبی راه پدر را شناخته و در این مسیر گام برداشته است. 

\n\n

\n\n

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر سابقه دوقرن مقاومت را در کارنامه درخشان خود دارد ادامه داد: این استان از جمله استانهایی است که همواره آماده است که از ارزشهای خود بخوبی دفاع کند.

\n\n

جمیری بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر در لشکرهای المهدی، 25کربلا، والفجر و علی بن ابی طالب با حضور مستمر خود در میدانهای جنگ هشت سال دفاع مقدس نقش بزرگی در دفاع از ارزشها داشتند.

\n\n

وی افزود: شهرستان دشتستان با بیش از 670شهید نیز در این عرصه کارنامه درخشانی دارد.

\n\n

فرزند شهید صادق گنجی گفت: اگر تدابیر امنیتی جمهوری اسلامی نبود سیاست های غلط غرب تاکنون چندین کشور منطقه را تقدیم سلفی ها و تکفیری ها کرده بود.

\n\n

نادر گنجی بیان کرد: اگر مساله شهادت و مجاهدت فراموش شود جامعه ما در مسیر و حرکتی که از سه دهه پیش آغاز کرده است شکست خواهد خورد. 

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر