دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، بادام کوهی به نام محلی «الوک» از گیاهان بسیار مفید و زیبا و بومی منطقه ی دشتستان می باشد...
کد خبر: ۱۸۱۳۷
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: طرح جنگلکاری بادام کوهی در سطح 500 هکتار از مراتع بخش ارم استان بوشهر روز سه شنبه در آیینی با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع کشور و مشارکت مردم و منابع طبیعی آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این پروژه درقالب طرح حفاظت مشارکتی با حضور جوامع و مسئولان محلی، دامداران و عشایر، دانش آموزان و منابع طبیعی و آبخیزداری اجرایی شده است.

\n\n

مهران خرده بین مقدم افزود: طرح حفاظت مشارکتی شامل پروژه های جنگل کاری، توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی بین عشایر و روستائیان در منطقه خیرک وشکرک بخش ارم دشتستان در سطح هشت هزارو 750 هکتار در سالجاری انجام می گیرد.

\n\n

وی اضافه کرد: بذرکاری بادام کوهی در این منطقه تا پایان دیماه جاری ادامه دارد و این نواحی توسط خود مردم منطقه حفاظت می شود.

\n\n

\n\n

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر حفظ و جلوگیری از انقراض گونه های جنگلی و مرتعی و احیا مکانی مناسب برای حضور گردشگران و منطقه ای طبیعی در آینده خواهد شد.

\n\n

بخشدار ارم دشتستان نیز به ایرنا گفت: یکی از ویژگی های خوب مردم ارم دوستی با طبیعت است و اجرای طرح های مشارکتی با محوریت مردم در حفظ منابع طبیعی می توان کمک شایانی به این امر باشد.

\n\n

مسعود صیادی افزود: خشکسالی های پی در پی و تغییر چرخه طبیعت بواسطه مداخله های انسانی باعث خساراتی به منابع طبیعی شده که عزم جدی برای اجرای برنامه های حفاظتی و جنگلکاری می طلبد.

\n\n

وی گفت: بخش ارم با توجه به ظرفیت های منابع طبیعی که در این منطقه وجود دارد یکی از مناطق طبیعی بکر است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان در حفاظت از این موهبت الهی دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بادام کوهی به نام محلی «الوک» از گیاهان بسیار مفید و زیبا و بومی منطقه ی دشتستان می باشد.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر