شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: اعدام یک روحانی شیعه منتقد دولت به همراه 46 نفر دیگر در روزهای گذشته در عربستان واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. رهبران سیاسی در برخی کشورها بیانیه‌های تندی علیه دولت عربستان صادر کرده‌اند و مردم برخی کشورها هم در تجمع‌های اعتراض‌آمیز به نادیده گرفته‌شدن حقوق بشر در عربستان اعتراض کرده‌اند.\n\nبه گزارش فکرشهر، در ایران تجمع در مقابل سفارت و کنسول‌گری عربستان،‌ شنبه‌شب گذشته،‌ آن قدر تند شد که قطع روابط دیپلماتیک دو کشور را در پی داشت،‌ اما علاوه بر همه این واکنش‌ها،‌ کارتونیست‌های زیادی در روزهای اخیر علیه اقدامات دولت عربستان سعودی دست به قلم شده‌اند.
کد خبر: ۱۸۱۶۷
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: اعدام یک روحانی شیعه منتقد دولت به همراه 46 نفر دیگر در روزهای گذشته در عربستان واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. رهبران سیاسی در برخی کشورها بیانیه‌های تندی علیه دولت عربستان صادر کرده‌اند و مردم برخی کشورها هم در تجمع‌های اعتراض‌آمیز به نادیده گرفته‌شدن حقوق بشر در عربستان اعتراض کرده‌اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در ایران تجمع در مقابل سفارت و کنسول‌گری عربستان،‌ شنبه‌شب گذشته،‌ آن قدر تند شد که قطع روابط دیپلماتیک دو کشور را در پی داشت،‌ اما علاوه بر همه این واکنش‌ها،‌ کارتونیست‌های زیادی در روزهای اخیر علیه اقدامات دولت عربستان سعودی دست به قلم شده‌اند.

\n\n

از جمله مواردی که در روزهای اخیر دستمایه طنز قرار گرفته این است که عربستان با وجود اجرای قوانین خشن، سخت‌گیرانه و ضدانسانی در محاکم‌اش، یکی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است! عضویتی که از همان ابتدا با توجه به کارنامه حقوق بشری این کشور مورد اعتراض‌های زیادی قرار گرفته بود.

\n\n

این جا می‌توانید برخی از کاریکاتورهای این روزها علیه دولت عربستان را ببینید:

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر