يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید...
کد خبر: ۱۸۱۸۲
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، معرفی این زوج ها، توسط بانوی خانواده انجام می شود:

\n\n

هاجر شاه حسینی هستم. در سال 1362 در یک خانواده فرهنگی در برازجان به دنیا آمدم. من در حرفه معرق چوب و خیاطی فعالیت دارم. بنده دختر دایی استاد عبدالرحیم شاه حسینی و هنرجوی خط ایشان بودم. این ارتباط استاد و شاگردی و نسبت نزدیک ما موجب علاقمندی و در نهایت ازدواج ما در سال 1374 شد. حاصل زندگی مشترکمان  3 فرزند است که بزرگ ترین آن ها حامد و نگار و آخرین هم غزل می باشد. همسرم از افتخارات هنری دشتستان و تنها عضو کاتبان مرکز چاپ و نشر قرآن کریم ایران در استان بوشهر هستند. کسب مقام های متعدد خوشنویسی در دشتستان، استان و کشور و راه یافته به جشنواره ثلث نویسان جهان اسلام بخش کوچکی از فعالیت های استاد شاه حسینی است. بخشی دیگر از افتخارات همسرم عبارت است از: حضور در هفت دوره جشنواره خوشنویسی رضوی یزد ، سه دوره شرکت در جشنواره خوشنویسی کریمه اهل بیت حضرت معصومه قم، سه دوره شرکت در جشنواره طلیعه ظهور حضرت ولیعصر قم، دو دوره شرکت در جشنواره میرداماد قزوین و عماد الکتاب تبریز، دو دوره شرکت در جشنواره خوشنویسی خلیج فارس بوشهر، شرکت در نگارش قرآن کریم در یک روز سازمان صدا و سیمای تهران، دو دوره شرکت در جشنواره باغ بسم ا... تهران، شرکت در همایش کاتبان قرآن کریم شیراز، جشنواره نماز اصفهان، طرح حکمت رضوی مشهد، مسابقات خوشنویسی ناجا، جشنواره خوشنویسی انتظار میانه، جشنواره قربان تا غدیر تبریز، جشنواره وقف، جشنواره امام علی تهران، دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین، شرکت در طرح کتابت نور(نگارش قرآن جمعی در تهران و هدیه به حرم آقا ابوالفضل العباس علیه السلام) شرکت در مسابقات و داوری خوشنویسی و چاپ پوستر و پخش آیات و روایات در مناسبت های مختلف.
\nمن و همسرم تلاش می کنیم روح هنری در خانه حاکم باشد و مسیر زندگی و اهداف فرزندانمان با نگرش و دید هنری ساده و شیرین سپری شود. اصولا کارهای سنگین و طاقت فرسا اگر با چاشنی هنر و خلاقیت توام شود، آسان و دلچسب می شود. فرزند بزرگمان حامد 18سال سن دارد و کلاس چهارم در رشته تجربی در دبیرستان دکتر حسابی مشغول به تحصیل می باشد. ایشان دارای رتبه ممتاز خط نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران است. کسب 6 دوره مقام اولی خوشنویسی در مدارس راهنمایی و دبیرستان در شهرستان دشستان و استان بوشهر، کسب مقام دوم اولین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی نوجوانان اصفهان در خوشنویسی در سال 1390، نفر برگزیده و شایسته تقدیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان بوشهر در بخش خوشنویسی سال 91، مقام سوم مسابقات خوشنویسی دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در نیشابور در مقطع دبیرستان های ایران سال 92، شرکت در هشتمین جشنواره سراسری خوشنویسی انتظار میانه سال 92، شرکت در یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی سال 92، شرکت در بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان ایران در گلستان در بخش خوشنویسی در سال 92، نفر دوم مسابقات خوشنویسی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در نیشابور در مقطع دبیرستان های ایران سال 93، شرکت در دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی مشهد 93 و دریافت لوح تقدیر و جوایز متعدد مسابقات دیگر از جمله موفقی های هنری ایشان است.
\nفرزند دوممان نگار است او در سال 93 در مسابقات خوشنویسی مقام دوم و در سال 94مقام اول مدارس  راهنمایی دخترانه شهرستان دشتستان را کسب نمود؛ و غزال فرزند سوممان که کلاس اول دبستان می باشد و استعداد خارق العاده ای در تقلید و اجرای خطوط و نقاشی ها دارد وو با توجه به سن و سالش واقعا اعجاز می آفریند  و نقاشی هایش واقعا تجسمی می باشد.
\nبه نظر من، بازی و سرگرمی های کامپیوتری و صرف وقت با تبلت به صورت بی رویه سودی جز هدر رفت عمر عزیز ندارد اما ورود به دنیای هنر و خلق آثار ماندگار و جاوید هم جلب منبع درآمد و کسب و کار است و هم ایجاد فضای آموزشی و رشد و فرهنگ و هنر مرز و بوم ایران اسلامی است.

\n\n

\n\n

منبع:ماهنامه ی فکر شهر

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر