جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: از شورای محترم نگهبان انتظار است با دقت و موشکافی بالا، شرایط کاندیداها را احراز و پای رهبری بودن آنها را تأیید کند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به حق‌الناس در ایام انتخابات، اظهار داشت: انتخابات حقی است که متعلق به مردم است و می‌خواهند ایفای مسئولیت قانونی داشته باشد، اما این حق در دایره قانون تعریف می‌شود؛ چراکه نظام ما جمهوری اسلامی و مردم نیز معتقد به قانون اساسی هستند.
کد خبر: ۱۸۲۳۳
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: از شورای محترم نگهبان انتظار است با دقت و موشکافی بالا، شرایط کاندیداها را احراز و پای رهبری بودن آنها را تأیید کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به حق‌الناس در ایام انتخابات، اظهار داشت: انتخابات حقی است که متعلق به مردم است و می‌خواهند ایفای مسئولیت قانونی داشته باشد، اما این حق در دایره قانون تعریف می‌شود؛ چراکه نظام ما جمهوری اسلامی و مردم نیز معتقد به قانون اساسی هستند.

\n\n

وی با اشاره به حق بررسی صلاحیت کاندیداها افزود: چیزی که قانون در انتخابات بیان کرده این است که مسئولان باید شرایطی داشته باشند تا بتوانند مسئولیتی را پذیرا شوند، همان‌طور که جامعه جهانی شرط و شروطی می‌گذارد.

\n\n

دشتی اضافه کرد: در مورد صلاحیت کاندیداها در انتخابات نداشتن محکومیت قضایی، متدین بودن، التزام به دین و اخلاق اسلامی از مهم‌ترین شروطی است که باید کاندیداها داشته باشند.

\n\n

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: اینکه در بررسی صلاحیت‌ها گفته شود، ان‌شاءالله همه خوب هستند، صحیح نیست، بلکه باید تحقیقات انجام شود که آیا فرد مورد نظر ترک محرمات کرده، تخلفات شرعی دارد یا ندارد و....

\n\n

به نوشته ی فارس، وی اظهار داشت: کسانی که متعلق به احزابی بودند که اصل ولایت فقیه را برنمی‌تافتند، چطور تأیید شدند؟ این نظام به سادگی به‌دست ما نرسیده، اگر هر کس با هر دیدگاهی مسئولیتی بپذیرد، نشان از این است که این نظام جمهوری اسلامی نیست.

\n\n

امام جمعه موقت بوشهر گفت: از شورای محترم نگهبان انتظار است با دقت و موشکافی بالا، شرایط کاندیداها را احراز و پای رهبری بودن آنها را تأیید کند.

\n\n

دشتی با اشاره به 19 دی‌ماه و سالروز قیام مردم قم، گفت: در این تاریخ جرقه انقلاب به صدا درآمد و موجب بیداری مردم ایران شد. برای عبرت‌گیری نیاز به تاریخ داریم و اگر بخواهیم انقلاب را پاس بداریم، باید تاریخ انقلاب را مرور کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: در دوران طاغوت، آزادی‌های موردنظر غرب، مدرنیته و دوری از سنت‌های دینی به وفور وجود داشت، اما جوانان غیور به خاطر اسلام و دین خود در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و به شهادت رسیدند.

\n\n

دشتی به جنایت رژیم آل‌سعود و به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقرالنمر اشاره کرد و بیان داشت: عربستان طلایه‌دار حضور استکبار شده است و اگر دو جبهه استکبار و جبهه حق و مستضعفین وجود داشته باشد، عربستان طلایه‌دار جبهه باطل است.

\n\n

امام جمعه موقت بوشهر گفت: هرجا کشتار مسلمانان را می‌بینیم، از جمله در عراق، سوریه و بحرین، دست جنایتکار آل‌سعود مشاهده می‌شود و ما این جنایات را محکوم می‌کنیم.

\n\n

دشتی اضافه کرد: امیدواریم رزمندگان اسلام با پشتیبانی جمهوری اسلامی و هدایت‌های رهبری، طعم تلخ شکست را به دشمنان بچشانند.

\n\n

وی با اشاره به انتخابات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با این مهم، اظهار داشت: ایشان اصل انتخابات را تذکر دادند و فرمودند حضور مردم پای صندوق رأی، یک نمایش یاوری انقلاب و نشان از انقلابی بودن مردم است.

\n\n

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: معظم‌له تأکید کردند حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی دو مطلب دارد، یکی استحکام نظام از درون و در منطقه نیز تهدیدات را از بین می‌برد.

\n\n

دشتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز گفت: ریشه همه حقوق را خداوند قرار می‌دهیم و محوریت ارزش دادن به حق و خدا را یک اصل می‌دانیم. هر چه او باطل کرد، باطل و هرچه تأیید کرد برای ما مورد تأیید است.

\n\n

در پایان نماز جمعه این هفته، نمازگزاران بوشهری در راهپیمایی که از مصلی نماز جمعه تا میدان قدس ادامه داشت جنایت رژیم ال سعود را در به شهادت رساندن آیت‌الله باقر النمر محکوم کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر