جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس با حضور مشاوران وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و نفت، نماینده ولی فقیه و استاندار بوشهر برگزار شد.\r\n
کد خبر: ۱۸۳۳
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: جهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس با حضور مشاوران وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و نفت، نماینده ولی فقیه و استاندار بوشهر برگزار شد.
به گزارش فکرشهر، رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر دراین آیین گفت: پارک علم و فناوری خلیج فارس (استان بوشهر) این جشنواره برای نیل به اهداف این پارک از جمله تامین نیازهای دانشی و فناورانه صنایع مختلف و ایجاد ارتباط موثر و کارآمد میان دانشگاه و صنعت برگزار شده است.

مهدی محمدی افزود: شناسایی استعدادها، کشف ایده های نو، ایجاد ارتباط میان پژوهشگران، نوآوران، فن آفرینان و صنعتگران و ایجاد فضای رقابت و توسعه نوآوری بخش دیگر از اهداف برگزاری اسن جشنواره است.

وی اضافه کرد: این اقدام علاوه بر اعتلای نام خلیج فارس در میان مجامع علمی منطقه ای و بین المللی، گامی مهم در دستیابی به فناوری های پیشرو در صنایع مختلف و تضمین کننده خود کفایی دانشی و پژوهشی درآینده نزدیک است.

محمدی بیان کرد: شناسایی ظرفیت های فناوری، ترویج نوآوری درصنایع، تلاش برای بومی سازی فناوری ها، معرفی نوآوری های برتر حوزه های مختلف، حمایت از نوآوری ها و گسترش تجاری سازی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی محورهای تخصصی چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس را نفت، گاز و پتروشیمی، برق و الکترونیک بیوتکنولوژی دریایی و نانوتکنولوژی عنوان کرد.

وی یادآورشد: در سال اول برگزاری این جشنواره 48 طرح، سال دوم 52طرح، سال سوم 71 طرح و سال چهارم 91 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 9 طرح بعد از داوری به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دراین آیین گفت: خلیج فارس سومین آبراه مهم جهان و به عنوان مهمترین آبراه اقتصادی، فرهنگی و علمی در دنیاست.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر اقتصاد کرانه ای افزود: در عرصه اقتصاد معیار متوسط تولید ناخالص ملی کشورهای پیشرفته جهان بیش از 50 درصد است این درحالی است که این میزان در ایران به کمتر از 3 درصد می رسد.

وی بیان کرد: کرانه ها در هر شکل جغرافیایی دارای موقعیت و ظرفیت بالای اقتصادی هستند به همین دلیل هرجا آبراه است همه زیرساخت ها نیز وجود دارد.

صفایی بوشهری گفت: اقتصاد غیر کرانه ای ایران یکی از اشتباهات رژیم های گذشته است که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید این رویکرد در کشور به رویکرد استفاده از اقتصاد کرانه ای تغییر کند.

وی یادآورشد: باید تولید ناخالص ملی کشور دراقتصاد دریایی و کرانه ای را با مدیریت جهادی و عزمی ملی به نرم جهانی برسانیم.

صفایی بوشهری اظهارکرد: در عرصه مدیریت اقتصاد کرانه ای باید دارای اندیشه های دانش بنیان باشیم و از دریا به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی در مورد فرهنگ در خلیج فارس گفت: در حوزه تمدن فرهنگ کرانه ای، خلیج فارس یک آبراه فرهنگی است و حوادث بزرگ فرهنگی جهان در این آبراه رخ داده است.

امام جمعه بوشهر گفت: خلیج فارس به عنوان کانون تولید علوم فرهنگی، معرفتی و نشر آن به جهان است به همین دلیل باید در عرصه فرهنگی طراحی های نوین داشته باشیم.

وی درباره تولید علم گفت: باید درعرصه علم و فناوری های نوین نیز دارای مراکز دانش بنیان بود و در زمینه تولید علم به خودکفایی علمی برسیم. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر